اخبار

بیماری‌های غیرواگیر بصورت خاموش قتل عام می‌کند

بیماری‌های غیرواگیر بصورت خاموش قتل عام می‌کند
معاون بهداشتی پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماری‌های غیرواگیر به صورت خاموش مردم را قتل عام می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر علیرضا احمدی در مراسم تودیع و معارفه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: در گذشته عمده مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های واگیردار رخ می‌داد و امروزه بیماری‌های غیرواگیر به صورت خاموش مردم را قتل عام می‌کنند.

وی ادامه داد: چند نفر در کشور به دلیل آنفلوآنزا فوت کردند و چه التهابی ایجاد شد، اما هر روز مردم بخاطر تصادف، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و ... می‌میرند و جوانان در خطر هستند، اما کمتر به این موضوع توجه می‌کنیم.

معاون بهداشتی پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه باید خدمات بهداشتی در مقابل بیماری‌ها به همه مردم ارائه شود، افزود: این خدمات باید هم در مورد بیماری‌های جسمی، هم بیماری‌های روحی و هم آسیب‌های اجتماعی باشد.

احمدی عنوان کرد: البته اقدامات بهداشتی پروسه‌ای زمان‌بر است و گاهی به نتیجه رسیدن آنها 10 تا 20 سال و به اندازه چند نسل طول دارد.

وی معتقد است، با این وجود نباید هیچ فردی در جامعه از خدمات بهداشتی محروم بماند و در استان کرمانشاه هم تلاش شده همه دو میلیون جمعیت استان خدمات بهداشتی را دریافت کنند.

 در این مراسم از زحمات دکتر علیرضا احمدی معاون بهداشتی پیشین دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و دکتر ابراهیم شکیبا به جای وی معرفی شد.

۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید