اخبار

تب آنفلوآنزای H1N1 در کرمانشاه فروکش کرد

تب آنفلوآنزای H1N1 در کرمانشاه فروکش کرد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آنفلوآنزا هر ساله موارد مرگ و میری در کشور دارد، گفت: امسال حتی آمار مرگ و میر به حد سال گذشته نرسیده و بسیار کمتر است.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به روند کاهشی ابتلای افراد به آنفلوآنزای نوع H1N1 در استان، گفت: خوشبختانه تمام موارد ابتلا به این نوع آنفلوآنزا در استان بهبود پیدا کرده‌اند.

شکیبا با خودداری از اعلام آمار مبتلایان آنفلوآنزای H1N1 در استان، گفت: خوشبختانه این بیماری در حال حاضر در استان تحت کنترل است و وضعیت دارد به حالت عادی بر می‌گردد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از برخی شایعات که این نوع آنفلوآنزا را نوعی آنفلوآنزای خوکی یا پرندگان دانسته‌اند، گفت: آنفلوآنزای نوع H1N1 نیز یک نوع آنفلوآنزای انسانی مشابه سالهای گذشته است.

وی در خصوص چرایی مرگ و میر بالای این نوع آنفلوآنزا گفت: ما هر سال در کشور با ایجاد موج آنفلوآنزا مواردی از مرگ و میر داشته‌ایم که عمده این موارد را هم افراد دارای بیماری زمینه‌ای تشکیل داده‌اند.

شکیبا با بیان اینکه سال گذشته نیز مرگ و میر بسیاری در پی ایجاد موج آنفلوآنزا داشتیم، گفت: هنوز آمار مرگ و میر آنفلوآنزای امسال به اندازه سال گذشته نرسیده است.

وی افزود: آنچه که امسال در کشور موج نگرانی به راه انداخته در پی رسانه‌ای شدن این آمار مرگ و میر است و همین امر موجب شده تا ما نیز به تبع توقعی که در جامعه ایجاد شده تبلیغات خود را در خصوص این نوع آنفلوآنزا افزایش دهیم، وگرنه هرساله این تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا عادی است.

شکیبا با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا شهریور و مهرماه است، گفت: واکسن طی دو هفته ایمنی اولیه و طی پنج هفته ایمنی خود را کامل می‌کند و قطعا تزریق واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر با توجه به زمانی که برای ایجاد ایمنی نیاز دارد ثمری ندارد و به این موج آنفلوآنزا نمی‌رسد.

۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید