اخبار

نمایندگان ادارات سطح شهر در مرکز بهداشت استان برای ارتقای سلامت

نمایندگان ادارات سطح شهر در مرکز بهداشت استان برای ارتقای سلامت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی جلسه هم اندیشی سلامت استان با حضور آقای دکتر کریم ریاست دانشگاه ، دکتر شکیبا معاونت بهداشتی و تعدادی از رؤسای ادارات و سازمان ها در تاریخ سی ام آذر ماه سالجاری در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر کریم ضمن خیرمقدم به حضار به تغییر و تحولات در معاونت بهداشتی و چالش ها و نگرانی از برنامه های در دست اقدام اشاره و یادآوری کرد که بهتر است تدوین برنامه های سال 95 سریعتر انجام شود تا اقدامات شایسته تری نیز صورت گیرد.

وی تاکید کرد معاونت بهداشتی در سال 94  پروژه های زیرساختی و عمرانی  بسیاری داشت که حجم زیادی از این پروژه ها ازجمله خانه های بهداشت همچنان در حال پیگیری است و لازم است  پروژ ه های زیرساختی و عمرانی با جدیت بیشتری پیگیری گردد.

دکتر کریم افزود: از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی با سایر سیستم ها متفاوت است نیازمند ارتباطات قوی تر با سایر دانشگاهها در سطوح  داخل و خارج از کشور است ومعاونت بهداشتی نیز  نیازمند ارتباط موثر با WHO و اخذ گرندهای مختلف و متعدد است.

همچنین لازم است ارتباط با دانشگاه های اروپا ، بین المللی کردن پروژه ها و ارتباط با کشور عراق و ورود به سیستم بهداشتی این کشور  در اولویتهای معاونت بهداشتی قرار گیرد.  از انجا که کشور عراق سیستم بهداشتی مطلوب  ندارد وهم نیازمند کمک همه جنبه و انسان دوستانه است و هم به دلیل همجواری با استان  تهدیدات بهداشتی بسیاری برای ما دارد لازم است بازار این کشور  را در زمینه بهداشت بدست گرفت.

از دیگر پروژه های ما نسل سوم فن آوری است و لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت است که ما را به سمت تولید سوق میدهد است.

ریاست دانشگاه تاکید کرد در زمینه بهداشت نیز  باید برای عوامل پرخطر بیماری های قلبی- عروقی ، فشار خون، دیابت ،سیگارو کم تحرکی برنامه ریزی کنیم.

همچنین  اگر به دنبال پزشک خانواده و نظام ارجاع هستیم راهی غیراز راه اندازی سلامت الکترونیک نیست وباید به جد آنرا پیگیری نماییم .

بیماریهای مشترک انسان و دام نیز همچنان از مشکلات استان است و دانشگاه و سازمان جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی مشترکا درگیر این معضل هستیم و نیاز به همکاریهای  مشترک وهمگام در این زمینه میباشیم  .

دکتر کریم در بحث روستای سالم گفت: می خواهیم روستای سنتی را با همه مزایا ومحاسن داشته باشیم امابا حذف عادات بد و عدم رعایت بهداشت.   

ما در کشور روستاهایی داریم که از شهرها ثروتمندتر هستند و حتی نسبت به جذب توریست نیز اقدام می کنند.

در این جلسه مقرر گردید اداره مخابرات نسبت به رفع مشکلات و معضلات سیستم IT دانشگاه و شهرستان ها خصوصاً پاوه در پرونده الکترونیک اقدام  نماید.

همچنین مقرر گردید فضای مورد نیاز  جهت مرکز DIC توسط شهرداری در اختیار دانشگاه قرار دهد و دانشگاه نیز نسبت به تجهیز آن اقدام کند.

 همچنین شهرداری متعهد گردید تابلوهای الکترونیک و تلویزیون شهری در سطح شهررا جهت کاهش عوامل پر خطر  وجهت پخش تیزر در اختیار دانشگاه قرار دهد .

در پایان مدیران گروهها وواحدها مسائل ومشکلات خود را با ریاست دانشگاه مطرح کردند .

jnty  

gw 

 

 

۵ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید