اخبار

N1H1 تا دو هفته دیگر فروکش می کند

N1H1 تا دو هفته دیگر فروکش می کند

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچ چیز در زمینه آنفلوآنزای H1N1 قابل پیش بینی نیست، گفت: اما تصور ما بر این است که ظرف دو تا سه هفته آینده موارد این بیماری در کشور کاهش پیدا کند.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از شناسایی قطعی 1190 بیمار مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای مهرماه تاکنون 112 نفر در کشور بر اثر ابتلا به این نوع آنفلوآنزا فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا مورد غیرعادی نیست و همانند سایر آنفلوآنزاهای فصلی است، گفت: ما هر ساله موارد این نوع آنفلوآنزای فصلی را داشته‌ایم و این نوع آنفلوآنزا اصلا نوع غیرعادی نیست.

گویا با بیان اینکه هرساله در کشور این تعداد فوتی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا وجود دارد، گفت: متاسفانه امسال تبلیغات برای این بیماری زیاد شد و رسانه‌ای شدن آن موجب شد تا جوی در خصوص این بیماری در کشور بوجود بیاید.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رد ایجاد هر گونه جهش در این نوع آنفلوآنزا، گفت: H1N1 نیز یک آنفلوآنزای معمولی فصلی است و نوعی است که در همه جای دنیا شایع است و تغییرات جزیی ویروس آنفلوآنزا نیز یک مسئله طبیعی است.

وی با بیان اینکه موج آنفلوآنزا هنوز در سطح کشور برقرار است، اظهار کرد: در برخی استانها که همه‌گیری زودتر بوده موارد ابتلا در حال کاهش است و در برخی استانهای کشور که تازه موج آنفلوآنزا به آنها رسیده موارد در حال افزایش است.

گویا با بیان اینکه هیچ چیز در زمینه این بیماری قابل پیش بینی نیست، گفت: اما تصور ما بر این است که ظرف دو تا سه هفته آینده موارد این بیماری در کشور کاهش پیدا کند.

۱۲ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید