اخبار

30درصد از مبتلایان به ایدز در کرمانشاه زن هستند

30درصد از مبتلایان به ایدز در کرمانشاه زن هستند
کارشناس مسئول HIV و بیماری های آمیزشی معاونت امور بهداشت استان کرمانشاه گفت:حدود 30 درصد از مبتلایان به ایدز در استان را زنان تشکیل می دهند.

علی کماسی در گفتگو با خبرنگار کردپرس افزود: سال گذشته 110مورد بیمار جدید مبتلا به ایدز در استان شناسایی شد که حدود 30درصدآن را زنان تشکیل می دهند که اکثر آنان در سالهای گذشته از همسران معتاد خود مبتلا به این ویروس شده اند.
وی با اشاره به اینکه سالانه بین 90تا110مورد جدید بیمارمبتلا به ایدز در استان شناسایی می شوند،اظهار داشت:از سال 1373 تا کنون 3500نفر مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده اند که 1200نفر از آنان فوت شده اند.
کارشناس مسئول ایدز و و بیماری های آمیزشی مرکز بهداشت استان خاطر نشان کرد:مسئله ای که بسیار مهم است این است که چگونه با این بیماری برخورد کنیم و پیشرفت هایی که در زمینه درمان و پیشگیری این بیماری انجام شده است به اطلاع مردم رسانده شود.
وی با بیان این مطلب که تصوری که سابقا جامعه از این بیماری درست کرده بودند غولی غیرقابل کنترل بود ولی اینگونه نیست،تاکید کرد:واقعیت این است که در طی سالیان اخیرپیشرفت های چشمگیری در راستای درمان این بیماری شکل گرفته است و کسانی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و از خدمات این مراکز بهره مند می شوند زندگی طبیعی خواهند داشت و تهدیدی که در رابطه با مرگ آنان وجود داشت نیست و به طول عمر طبیعی خواهند رسید.
کماسی تصریح نمود:متاسفانه در سالهای اخیر الگوی انتقال ایدز در کشور از تزریق مشترک بین معتادان تزریقی به تماس های جنسی تغییر یافته است و آمار آن به 35درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه شعارامسال سازمان جهانی بهداشت،درمان HIVکلید پیشگیری، است، یادآورشد:بیماران را برای درمان حمایت کنیم و در این مسیر نیز حرکت کنیم که افرادی که دارای رفتارهای پرخطر هستند باید آزمایش دهند و به مراکز مشاوره مراجعه کنند.
این کارشناس مسئول ایدز و بیماری های آمیزشی بیان داشت:تمام خدماتی که برای مشاوره رفتاری این افراد زیر نظرمعاونت بهداشت انجام میشود رایگان است و خدمات بسیار متنوعی از جمله دارو های سرکوب کننده ویروس به آنان داده می شود تا اگر رفتاری پر خطر داشته باشند انتقال را به حداقل برسانند.

وی درپایان به افرادی که دارای رفتارهای پرخطر هستند توصیه نمود که به مراکز مشاوره و آزمایشگاه مراجعه کنند و آزمایش HIVرا حتما انجام دهند تا در صورت وجود ویروس هرچه سریعتر این بیماری تشخیص داده شود.

۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید