اخبار

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان : در صورت ابتلا به آنفلوآنزا از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جدا خودداری کنید

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان : در صورت ابتلا به آنفلوآنزا از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جدا خودداری کنید

در صورت ابتلا به آنفلوآنزا از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جدا خودداری کنید.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت:مردم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جدا خودداری کنند زیرا باعث عوارض بیشتر عفونت تنفسی و وخامت حال افراد مبتلا به آنفلوانزا میشود.

دکتر حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار کردپرس افزود:بعضی از افراد بیمار به سرعت از آنتی بیوتیک ها و کورتن ها استفاده می کنند که این امر در عفونت های تنفسی که غالبا ویروسی هستندخصوصا در آنفلوانزا باعث سرکوب بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند بیماری را مقاوم تر کند.

وی با اشاره به اینکه آنفلوانزا سر دسته گروهی از ویروس ها و عفونت های حاد تنفسی است که فصل سرما ایجاد طغیان می کند، اظهار داشت: راهکار اصلی وساده پیشگیری از آنفلوانزا و سایر عفونت های تنفسی رعایت نکات بهداشت فردی و مهمتر از همه خود داری از درمان خود سرانه است.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: انفلوانزای شایعه شده در کرمانشاه از همان الگو و وضعیت آنفلوانزای کشوری و سایر استان های همجوار پیروی میکند و معمولا به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفتری دارند و مستعد ابتلا هستند حمله می کند.
وی با بیان این مسئله که آمار مبتلایان به آنفلوانزا در استان کاهش یافته است، تاکید کرد: نمودار آنفلوانزا حالت منحی قوسی شکل دارد که با فروکش شدن نوع اول آن موج های بعدی در راه است که این موج ها با شدت کمتری طغیان می کنند.
دکتر بیگلری در خصوص آمار مبتلایان به این بیماری در موج اول آن در کرمانشاه بیان داشت: با توجه با اینکه این بیماری با سایر عفونت های تنفسی همزمانی داردو در فصل سرما عفونت های حاد تنفسی رو به افزایش است نمی توان آمار مشخصی از این بیماری ارائه کردو خصوصا اینکه اصولا در مناطق روستایی و شهرهای کوچک افراد زیادی از مبتلایان به پزشک و یا بیمارستان مراجعه نمی کنند.
وی در پایان یادآور شد:هر ساله درفصل سرما ذات الریه ناشی از عفونت های تنفسی در گروهی از افراد سالمند به سابقه بیماری های قلبی و ریوی مواردی ترکیبی از فوت را منجر می شود اما نمی توان گفت که به طور قطع فوتی ناشی از آنفلوانزا در استان داشته ایم.
 
۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

مریم کرمیان
۱۳۹۴/۱۰/۱۶
5
0
0

عالی بود


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید