اخبار

روغن حیوانی ضرر ندارد؟!

روغن حیوانی ضرر ندارد؟!

یک کارشناس تغذیه با اشاره به تصور اشتباه جامعه در خصوص بی ضرر بودن روغن حیوانی، اظهار کرد: این نوع روغن‌ها هم ضرر خود را دارند و بسیار برای سلامتی زیان آور هستند.

بهشته النگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه همه چربی‌ها بد نیستند، اظهار کرد: چربی‌های بد به چربی‌هایی گفته می‌شود که در عروق رسوب می‌کنند و موجب گرفتگی رگ‌ها می‌شوند.

النگ با بیان اینکه بدن برای رشد و دریافت انرژی نیاز به چربی دارد، گفت: این چربی باید از منابع خوب چربی تهیه شود و ترجیحا روغن‌هایی مناسب هستند که حاوی زنجیره‌های بلند اشباع نشده هستند، مانند روغن ماهی یا انواع روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون و یا روغن گردو.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در مصرف روغن‌های سالم هم نباید زیاده روی شود، اظهار کرد: بهتر آن است که جامعه به سمت استفاده از غذاهای بخارپز و کبابی برود و تا حد ممکن از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری شود.

النگ با تاکید بر اینکه همه جامعه باید روغن و چربی را به میزان کم مصرف کنند، گفت: متاسفانه در کشور و به ویژه غرب کشور افراد بسیاری که روغن‌های جامد مصرف نمی‌کنند به مصرف روغن حیوانی روی آورده‌اند و این تصور در میان آنها وجود دارد که روغن حیوانی هیچ ضرری ندارد.

وی اظهار کرد: روغن حیوانی به نسبت روغن‌های جامد سلامت بیشتری دارد، اما در مقایسه با روغن‌های گیاهی این نوع روغن بسیار مضر است.

این کارشناس تغذیه افزود: مردم در حالی این روغن را در مقادیر بالا استفاده می‌کنند که این نوع روغن هم ضرر‌های بسیاری برای سلامت آنها دارد.

النگ با بیان اینکه روغن حیوانی هم همان اثرات روغن‌های جامد را بر روی سلامت انسان دارد، گفت: در صورت مصرف بالای این نوع روغن‌ها احتمال گرفتگی عروق افزایش یافته و در اینصورت خون‌رسانی به قلب کمتر شده و احتمال سکته قلبی افزایش می‌یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه میزان مصرف چربی در افراد مختلف بسته به سن، وزن، بیماری‌های زمینه‌ای و میزان چربی خون متفاوت است، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که برای یک کودک لاغر برای وزن گیری مصرف کره توصیه شود، اما برای مادر همان کودک به علت اضافه وزن و یا بیماری مصرف چربی منع شود.

۱۵ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید