اخبار

معاون درمان وزارت بهداشت: حفظ دستاوردهای برنامه های تحول و کمک به بالندگی آن اولویت کاری دانشگاه های علوم پزشکی است

معاون درمان وزارت بهداشت: حفظ دستاوردهای برنامه های تحول و کمک به بالندگی آن اولویت کاری دانشگاه های علوم پزشکی است

دکتر آقاجانی در کرمانشاه گفت: هدف اصلی نشست های قطب، ایجاد همگرایی و توجه به اقتضائات منطقه ای در راستای اهداف ملی است.

معاون درمان وزارت بهداشت که در نشست قطب درمان غرب کشور سخن می گفت , تبادل تجربیات موفق و ناموفق بین دانشگاههای علوم پزشکی را از مهمترین دست آوردهای این نشست برشمرد و این امر را برای معاونت درمان و ستاد وزارتخانه نیز بسیار مفید دانست.

وی گفت :حفظ دستاوردهای برنامه های تحول و کمک به بالندگی آن اولویت کاری دانشگاه های علوم پزشکی است و نهادینه شدن این برنامه از آرزوهای وزارت بهداشت بوده که خوشبختانه در دستیابی به آن موفق بوده ایم.

دکتر آقاجانی بااشاره به اینکه در برنامه کاهش فرانشیز توانسته ایم پرداخت مردم از جیب را کاهش دهیم و از ارجاع بیمار به بیرون جلوگیری کنیم, تاکید کرد که از این مهمترین دستاورد برنامه تحول باید حراست گردد.

دکتر آقاجانی خاطرنشان کرد :در ارتباط با برنامه مقیمی, مهمترین اصل ,صادقانه برخورد کردن دانشگاههاست وعدم حضور پزشک یا حضور بدون اثر پزشک نباید باعث ضربه زدن به اصل برنامه شود و با بازرسی مداوم باید به این امور توجه شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تلاش های وزارت بهداشت را برای جذب و تخصیص منابع در اوضاع نامساعد اقتصادی را قابل تقدیر دانست و گفت:هزینه کرد و تخصیص به موقع منابع توسط دانشگاه با رعایت و کنترل هزینه ها امری ضروری است.

وی با تاکید بر این موضوع که پرداخت به پزشکان در این برنامه و برنامه های ویزیت و ماندگاری باید به موقع انجام شود, گفت :روا نیست که وزیر محترم و همکاران بنده با وجود مسایل فراوان در کشور منابع را به موقع اختصاص دهند اما پرداخت ها به موقع صورت نگیرد.

وی در مورد برنامه هتلینگ گفت: اختلاف در انجام کار بسیار زیاد است ، در جاهایی با جذب طراح ، استفاده از مصالح با کیفیت و دقت زیاد کارهای زیبا و بادوام انجام شده ولی در جاهایی متاسفانه از مواد غیر استاندارد و یا بدون تناسب با بیمارستان استفاده شده است.

 دکتر آقاجانی گفت:1100 پروژه در کشور در حوزه سلامت در حال انجام است که شامل بهسازی بلوک های زایمانی،توسعه کلینیک های ویژه، توسعه بخش های ویژه،توسعه و بهسازی بخش اورژانس بیمارستان ها و توسعه مراکز جامع تشخیص و درمان سرطان است.

این مسوول گفت:حرکت رو به جلو و انجام با سرعت پروژه ها و نظارت بر کیفیت اجرای برنامه ها باید در دستور کار تمامی مسئولین حوزه سلامت باشد.

دکترآقاجانی افزود:بخشهای اورژانس کارت ویزیت دانشگاه علوم پزشکی ,بیمارستان و کارت ویزیت بیمارستان, اورژانس است و بهترین نیروها باید در اورژانس بیمارستان بکارگیری شوند.

وی با اشاره به این امر که پرداخت پول قبل از ارائه خدمات در اورژانس نباید اتفاق بیفتد افزود: تکریم ارباب رجوع از مهمترین مواردی است که در بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد.
۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید