اخبار

معاون فنی محیط زیست استان: هیچ بیمارستانی در کرمانشاه در مدیریت پسماند تخلف نکرده ‌است

معاون فنی محیط زیست استان: هیچ بیمارستانی در کرمانشاه در مدیریت پسماند تخلف نکرده ‌است
معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام پسماندهای بیمارستانی در استان کرمانشاه بی‌خطر و به شیوه بهداشتی دفن می‌شوند، گفت: به‌زودی مراکز پزشکی و کلینیک‌های درمانی شهرستان‌های استان هم به این روند اضافه خواهند شد.

فریدون یاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: تاکنون هیچ تخلفی در حوزه پسماند غیربهداشتی در بیمارستان‌های استان رخ نداده‌ است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه زباله‌های بیمارستانی در تمام استان ابتدا تفکیک و سپس بی‌خطر می‌شوند.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زباله‌های عفونی و بیمارستانی ابتدا توسط دستگاه اتوکلاو بی‌خطر و سپس به شیوه بهداشتی در خارج از شهر دفن می‌شوند.

به گفته این مسئول، چهار شرکت هم در شهر کرمانشاه پسماندهای مطب پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی را جمع‌آوری و سپس بی‌خطر و دفن می‌کنند.

یاوری از برنامه‌ریزی برای مدیریت پسماند مطب‌ها و مراکز بهداشتی شهرستان‌های استان هم خبر داد و افزود: از طریق کارگروه مدیریت پسماند فراخوان داده شده تا شرکت‌هایی که تمایل دارند برای جمع‌آوری پسماندهای مراکز بهداشتی شهرستان‌ها پای کار بیایند.

وی از اعلام آمادگی چند شرکت هم خبر داد و تاکید کرد: از طریق کارگروه مدیریت پسماند در تلاشیم تسهیلاتی هم برای این شرکت‌ها فراهم شود.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص دفن زباله‌های بیمارستانی در محدوده "سراب قنبر" هم یادآوری کرد: این منطقه از دیرباز محل دپو زباله‌های خانگی بوده و زباله‌های بیمارستانی هم پس از بی‌خطر شدن در این منطقه دفن می‌شوند.

یاوری اظهار کرد: روی این زباله‌ها آهک و خاک فشرده ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه آلودگی این زباله‌ها به آب زیرزمینی منطقه راه پیدا نخواهد کرد، عنوان کرد: همه تمهیدات برای بهداشتی بودن دفن زباله‌ها اندیشیده شده است.

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید