اخبار

خوراکی‌هایی که بدن را در برابر "آنفلوآنزا" مقاوم می‌کند

یک کارشناس تغذیه مصرف پیاز خام و ماست کم‌چرب را در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از آنفلوآنزا موثر دانست.

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به مواد غذایی که می‌توانند سیستم ایمنی را در برابر آنفلوآنزا تقویت کنند، گفت: خوراکی‌هایی که حاوی ویتامین C و روی هستند در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار نقش دارند.

وی انواع مرکبات را نیز مفید دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد آب مرکبات از جمله نارنگی، پرتقال و لیموشیرین را به صورت تکی و یا مخلوط استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه افزود: روغن زیتون و ماهی نیز به دلیل امگا3 در تقویت سیستم ایمنی موثر است و اثر ماهی به دلیل وجود "روی" بسیار بیشتر است.

شیرمستی به افراد توصیه کرد، برای تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه یک لیوان آب، یک قاشق عسل و یا یک لیمو ترش تازه را به صورت شربت مصرف کنند.

وی مصرف قندهای مصنوعی را برای سیستم ایمنی مضر دانست و تاکید کرد: انواع شیرینی‌ها، آبمیوه‌های پاکتی و قندهای ساده می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف و بدن را برای ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا مستعد کند.

به گفته این کارشناس تغذیه مصرف قهوه، چای غلیظ، شکلات، نوشابه و سایر موادی که کافئین دارد نیز می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند.

شیرمستی خاطرنشان کرد: دمنوش رقیق چای سبز و عسل هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

وی در خصوص غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی نیز تصریح کرد: رژیم غذایی حاوی پروتئین و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی مفید است و به افراد توصیه می‌شود انواع سبزیجات پخته از جمله کلم بروکلی، کدو، اسفناج و همچنین پروتئین‌ها مانند حبوبات و یا گوشت مرغ را در برنامه داشته باشند.

این کارشناس تغذیه بر مصرف کافی و مداوم آب طی روز هم تاکید کرد که می‌تواند گردش خون را آسان و سیستم ایمنی را تقویت کرد.

شیرمستی عنوان کرد: افراد می‌توانند تحت نظر پزشک و یا کارشناس تغذیه از مکمل روی و ویتامین C هم استفاده کنند.
۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید