اخبار

معاون درمان وزیر بهداشت: 1100 پروژه در حوزه سلامت در حال اجرا است

معاون درمان وزیر بهداشت: 1100 پروژه در حوزه سلامت در حال اجرا است

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: 1100 پروژه در کشور در حوزه سلامت در حال انجام است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، دکتر محمد آقاجانی در نشست هم اندیشی در خصوص طرح تحول سلامت که با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان در کرمانشاه برگزار شد گفت: حفظ دستاوردهای برنامه‌های تحول سلامت و کمک به بالندگی آن اولویت کاری دانشگاه‌های علوم پزشکی است و نهادینه شدن این برنامه از آرزوهای وزارت بهداشت بوده که خوشبختانه در دستیابی به آن موفق بوده‌ایم.

آقاجانی با اشاره به اینکه در برنامه کاهش فرانشیز توانسته‌ایم پرداخت مردم از جیب را کاهش دهیم و از ارجاع بیمار جلوگیری کنیم، تاکید کرد: باید از این مهم‌ترین دستاورد برنامه تحول نظام سلامت حراست شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تلاش‌های وزارت بهداشت را برای جذب و تخصیص منابع در اوضاع نامساعد اقتصادی قابل تقدیر دانست و گفت: هزینه‌کرد و تخصیص به موقع منابع توسط دانشگاه با رعایت و کنترل هزینه‌ها امری ضروری است.

وی با تاکید بر این موضوع که پرداخت به پزشکان در این برنامه و برنامه‌های ویزیت و ماندگاری باید به موقع انجام شود، گفت: روا نیست که وزیر و همکارانم با وجود مسایل فراوان در کشور منابع را به موقع اختصاص دهند، اما پرداخت‌ها به موقع صورت نگیرد.

وی در مورد برنامه هتلینگ نیز گفت: اختلاف در انجام کار بسیار زیاد است. در جاهایی با جذب طراح، استفاده از مصالح با کیفیت و دقت زیاد کارهای زیبا و بادوام انجام شده، ولی در جاهایی متاسفانه از مواد غیراستاندارد یا بدون تناسب با بیمارستان استفاده شده است. حرکت رو به جلو و انجام با سرعت پروژه‌ها و نظارت بر کیفیت اجرای برنامه‌ها باید در دستور کار تمام مسئولین حوزه سلامت باشد.

آقاجانی با تاکید بر جایگاه ویژه اورژانس بیمارستان‌ها، گفت: بهترین نیروها باید در اورژانس بیمارستان بکارگیری شوند. همچنین پرداخت پول قبل از ارائه خدمات در اورژانس نباید اتفاق افتد. تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین مواردی است که در بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین هدف اصلی این نشست‌ها را ایجاد همگرایی و توجه به اقتضائات منطقه‌ای در راستای اهداف ملی دانست و گفت: تبادل تجربیات موفق و ناموفق بین دانشگاه‌های علوم پزشکی از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست‌ها است.

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۷:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید