اخبار

زلزله "بم" هرساله در کشور تکرار می‌شود!

زلزله "بم" هرساله در کشور تکرار می‌شود!
کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به بتعداد بالای کشته‌ها و مجروحین و نیز خسارات‌ اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، گفت: متاسفانه هر ساله تلفات و خسارات زلزله" بم" در کشور تکرار شود.

 

محمدرضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، شدیدترین و کشنده‌ترین حوادث را حوادث ترافیکی بیان و اظهار کرد: متاسفانه میانگین سنی کشته شدگان در این حوادث 36 سال و رنج سنی بیشتر آنها بین 15 تا 44 سال است که عمده آنها را مردان تشکیل می‌دهند.

 

بیات حوادث را یکی از علل عمده مرگ و میر مردان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در مجموع حوادث که عمده آنها را تصادفات تشکیل می‌دهد، مردان چهار برابر بیشتر از زنان کشته می‌شوند.

 

کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه سالی 10 هزار فرد متاهل در حوادث ترافیکی کشور کشته می‌شوند، گفت: در این بین سالانه حدود پنج هزار کودک یتیم می‌شوند.

 

بیات با بیان اینکه این تنها آمار کشته شدگان حوادث ترافیکی است، گفت: در کنار آمار بالای مرگ سالانه 20 هزار نفر در کشور بر اثر حوادث ترافیکی، سالانه 600 تا 700 هزار نفر نیز مجروح و معلول از این حوادث در کشور بر جای می‌ماند.

 

کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: کشته شدن این تعداد در تصادفات رانندگی موجب می‌شودسالانه دو میلیون ساعت عمر مفید در کشور از دست رود.

 

بیات اظهار کرد: در کنار از دست دادن این میزان عمر مفید، همچنین سالانه 60 میلیارد دلار به منابع کشور آسیب وارد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این تعداد کشته و از دست دادن این میزان منابع موجب می‌شود تا در کشور سالانه به اندازه یک زلزله بم دچار آسیب و خسارت شویم و جمعیت زیادی را از دست بدهیم.

 

بیات بحران حوادث ترافیکی در کشور را جدی دانست و افزود: این در حالیست که مسئولین نسبت به این معضل و بحران بسیار بی‌اهمیت هستند.

 

وی اظهار کرد: مقابله با این بحران مستلزم حساسیت مسئولین سیاسی و همکاری بین بخشی همه ارگانهای مربوطه و مشارکت مردمی است.

۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید