اخبار

افتتاح کلینیک های طب کار و ترک دخانیات در کرمانشاه

افتتاح کلینیک های طب کار و ترک دخانیات در کرمانشاه

کلینیک های طب کار و ترک دخانیات در شهر کرمانشاه افتتاح شدند.

در مراسم افتتاح این کلینیک ها که با حضور مسئولین دانشگاه برگزار شد ، رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به ضرورت های راه اندازی این مراکز اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح تحول نظام سلامت کلیه ساکنان استان کرمانشاه تحت پوشش PHC قرار می گیرند.

دکتر بحیرایی با اشاره به اینکه کلینیک طب کار با حمایت معاون بهداشتی دانشگاه از واحدی در یکی از مراکز بهداشتی بصورت کلینیکی مستقل درآمده است گفت: در این کلینیک معاینات دوره ای شاغلان در بخش صنعت ومعدن وکشاورزی و کلیه خدمات پاراکلینیکی مورد نیاز شامل شنوایی سنجی،تست ریه ،بینایی سنجی، آزمایش های مربوط به حرفه های مختلف ، رادیولژی و ... انجام می شود.

وی همچنین راه اندازی کلینیک ترک دخانیات را ناشی از تلاش برای تمرکز فعالیت ها برای مبارزه با غول اعتیاد دانست و از ساماندهی فعالیت ها در این حوزه خبر داد.

ریاست دانشگاه نیز با اشاره به برنامه ریزی برای دست یابی گام به گام برای رسیدن به جامعه ای سالم  گفت: باید فعالیت و آموزشهایمان را در مدارس تشدید کنیم تا دانش آموزان را درگام نخست از سیگار دور کنیم و پس از دانش آموزان به سراغ دانشگاه و بعد روستاها رویم تا زیربنای اعتیاد به مواد مخدر که همانا سیگار است را از بین ببریم.

دکتر کریم طرح روستای سالم را در همین راستادانست و گفت باید با فعالیت تمامی دستگاه ها ، افراد ذی نفوذ در جامعه شرایطی فراهم شود که افراد از سیگاری بودن خود خجالت زده شوند.

گفتنی است این دو کلینیک در محل سابق بیمارستان شهید فهمیده واقع در خیابان منزه کرمانشاه راه اندازی شده اند.

1
1
1
1

 

۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید