اخبار

پرونده‌های پزشکی برای تمام کارگران و کارمندان تشکیل می‌شود

پرونده‌های پزشکی برای تمام کارگران و کارمندان تشکیل می‌شود

اولین کیلینیک "طب کار" شهرستان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز(27 دی) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، علی شهبازی مسئول این کیلینیک در حاشیه افتتاح آن در گفت و گو با خبرنگاران ایسنا و فارس با بیان اینکه تمام کارفرمایان به استناد ماده 92 قانون کار موظفند سالی یکبار پرونده پزشکی برای کارگران خود تشکیل دهند، گفت: در این مجموعه اقدامات لازم برای تشکیل پرونده پزشکی کارگران برای ارائه به کارفرمایان انجام می‌شود.

شهبازی اظهار کرد: در این مرکز اقدامات پاراکیلینیکی شامل تست شنوایی سنجی برای کارگرانی که در محیط‌های پرسر و صدا مشغول کار هستند، تست تنفسی ریه برای کارگرانی که در معرض عوامل شیمیایی قرار دارند و نیز تست بینایی سنجی انجام می‌شود.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای شهرستان کرمانشاه افزود: در نهایت پرونده پزشکی کارگر تشکیل شده و به کارفرما ارائه می‌شود تا در صورت وجود بیماری شغلی به استناد ماده 92 قانون کار، نوع کار کارگر را تغییر دهد.

شهبازی با بیان اینکه تشکیل این پرونده‌ها برای تمام افراد شاغل در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات خواهد بود، گفت: در گام اول با توجه به بالا بودن عوامل زیان آور در محیط‌های کاری صنعت فعلا اولویت با کارگران این بخش‌ها است.

این کارشناس بهداشت حرفه‌ای افزود: به تدریج پرونده‌های بهداشتی برای افراد شاغل در سایر قسمت‌ها از جمله کارمندان نیز تشکیل شده و تست‌های غربالگری از آنها نیز به عمل خواهد آمد.

شهبازی در ادامه از استخدام 60 کارشناس بهداشت حرفه‌ای در کارخانجات استان خبر داد و اظهار کرد: این کارشناسان آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی کار را به کارگران داده و محیط‌های کاری را برای آنها به محیطی امن تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه 88 درصد حوادث کار مربوط به انجام اعمال ناایمن است، گفت: قطعا با حضور این کارشناسان و آموزش‌ آنها در خصوص پیشگیری از انجام اعمال ناایمن موجب خواهد شد محیط کار کارگران به محیطی ایمن تبدیل شود.

شهبازی بریدن و قطع عضو را بیشترین آسیب‌های کاری عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در محل کارخانجات در حال حاضر محیط‌های کاری استان از امنیت خوبی برخوردارند.

۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید