اخبار

نخوردن صبحانه احتمال سکته را افزایش می دهد

یک کارشناس تغذیه اعلام کرد که نخوردن صبحانه احتمال بروز سکته های قلبی را افزایش می دهد.

عرفان پورقبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تحقیقات بر روی بیش از 82 هزار نفر مرد و زن ژاپنی تاثیر صبحانه بر فعالیت قلبی افراد را اثبات کرده است.
وی افزود: 15 سال پیگیری وضعیت این افراد نشان داد، افرادی که عادت صبحانه خوردن نداشتند در مقایسه با افرادی که هر روز صبحانه می خوردند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و سکته و بخصوص سکته ناشی از خونریزی مغزی قرار داشتند.
این کارشناس تغذیه علت اصلی خونریزی مغزی را فشار خون بالا عنوان کرد و گفت: افرادی که هر روز صبحانه می خورند در مقایسه با کسانی که تمایلی به این وعده غذایی ندارند، کمتر مبتلا به فشار خون بالا می شوند.
پورقبادی ادامه داد: مطالعات نشان داده که سکته های ناشی از خونریزی مغزی عمدتاً به هنگام صبح روی می دهد.
وی تاکید کرد: صبحانه مهمترین وعده غذایی یک فرد محسوب می شود زیرا پس از زمانی هشت ساعته انرژی لازم برای فعالیت روزانه را تامین می کند.
وی با بیان اینکه صبحانه تمرکز افراد را بالا می برد گفت: از آنجا که سوخت مغز فقط از گلوکز (قند) است، برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون، به خصوص در صبح، خوردن صبحانه یک عادت کارآمد محسوب می شود.
پورقبادی با بیان اینکه باید یک پنجم انرژی دریافتی روزانه از طریق خوردن صبحانه تامین شود، گفت: اگر یک فرد بزرگسال به 2 هزار کیلوکالری انرژی نیازمند است، باید 400 کیلوکالری را از طریق صبحانه تامین کند.

۲۸ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید