اخبار

خوردن چای برای این افراد ممنوع است!

یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: جهت پیشگیری از فقر آهن از دادن چای به کودکان و بویژه خردسالان زیر دو سال اجتناب شود.

بهشته النگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه چای باید یک ساعت قبل و بعد از غذا مصرف شود، گفت: مصرف چای نزدیک به وعده‌های اصلی غذا می‌تواند فقر آهن ایجاد کند.

وی اظهار کرد: ماده‌ای به نام "فیتات" در چای وجود دارد که می‌تواند جذب آهن در روده را کاهش دهد و به همین علت توصیه می‌شود چای حداقل یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از صرف وعده اصلی غذایی نوشیده شود.

النگ با بیان اینکه تنها فیتات موجود در چای مانع جذب آهن است، گفت: داغ بودن چای تاثیری بر روی جذب آهن ندارد، بنابراین مصرف آب جوش به تنهایی تاثیری بر جذب آهن ندارد.

وی اظهارکرد: به دلیل وجود همین فیتات است که توصیه می‌شود از دادن چای به کودکان و بویژه خردسالان زیر دو سال اجتناب شود، زیرا این کار موجب فقر آهن در آنها می‌شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف چای در وعده صبحانه و همراه با لبنیات بلامانع است، گفت: اینکه توصیه می‌شود در وعده صبحانه به جای چای از آب پرتقال استفاده شود، تنها به این علت است که استفاده از منابع ویتامین C در کنار مصرف لبنیات جذب کلسیم را افزایش می‌دهد.

النگ مصرف دو تا سه فنجان چای را در طول روز مناسب دانست و توصیه کرد: افراد بیشتر از این چای مصرف نکنند.

وی به کافئین موجود در چای اشاره کرد و افزود: همین کافئین است که موجب خواب آلودگی و رفع خستگی بعد از صرف چای می‌شود و قطعا با افزایش مصرف چای مقدار کافئین ورودی به بدن افزایش یافته که مضر است.

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید