اخبار

کرمانشاه از استان های پیشرو در طرح تحول نظام سلامت است

کرمانشاه از استان های پیشرو در طرح تحول نظام سلامت است

کرمانشاه - ایرنا - معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کرمانشاه را از استان های پیشرو کشور در اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس نوروزی نژاد روز شنبه در آیین آغاز بکار طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت که در مرکز سلامت شهرک امام خمینی (ره ) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد، در حالیکه استان های دیگر بیشتر به حاشیه نشینان متمرکز شده اند اما استان کرمانشاه برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، همه جمعیت 2 میلیونی را زیرپوشش قرار داد.
وی گفت: دولت دکتر روحانی به وعده خود مبنی بر تحول نظام سلامت کشور بخوبی عمل کرد و با تزریق 40 هزار میلیارد ریال برای تحول در حوزه بهداشتی، گام بسیار مهمی برداشت این در حالیست که پیش از اجرای این طرح دست کم 10 میلیون جمعیت در حاشیه شهرهای کشور بلاتکلیف بودند.
نوروزی نژاد همچنین حمایت سایر وزارتخانه ها را قابل تقدیر دانست و گفت: اغلب وزارتخانه ها مانند رفاه و نفت بخوبی وزارت بهداشت را در اجرای این طرح همراهی کردند.
معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین توجه به کنترل بیماریهای واگیر مانند سل و ایدز در کشور را از دیگر برنامه های موفق این وزارتخانه برشمرد.
به گفته نوروزی نژاد، در 2 سال اخیر با شناسایی و کنترل این بیماریها، از سرایت و حالت فراگیر آنها جلوگیری شد.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 85 پایگاه بهداشت سلامت فعال است

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید