اخبار

18درصد از بیماران HIV مثبت کشور در کرمانشاه شناسایی شده اند

18درصد از بیماران HIV مثبت کشور در کرمانشاه شناسایی شده اند

18درصد از بیماران HIV مثبت کشور که شناسایی شده اند در کرمانشاه کشف شده اند.

معان امور بهداشتی دانشگاه با اعلام این خبر گفت در استان کرمانشاه بیش از 3500 بیمار HIV مثبت در کرمانشاه شناسایی شده اند که حدود 18درصد از بیماران کشف شده در کشور است.

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به تلاش فوق العاده مرکز مدیریت بیماری های واگیر برای شناسایی و حمایت از بیماران آلوده به ویروس ایدز گفت استان کرمانشاه بخاطر آسیب های جنگ تحمیلی بشدت عقب ماندگی دارد و باید با تلاش تمام مسئولین و اختصاص بودجه های فوق العاده از این وضعیت خلاص شود.

وی که در مراسم افتتاح برنامه حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه سخن می گفت ، طرح تحول سلامت را فرصتی مغتنم برای استان دانست که باید از آن برای جبران کمبودهای بهداشت و درمان نهایت استفاده برده شود.

دکتر شکیبا ضمن تقدیر از مسئولین وزارت بهداشت برای نگاه ویژه به استان کرمانشاه گفت: بر اساس طرح تحول تنها  مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه شامل برنامه حاشیه نشینی که به ارتقای خدمات بهداشت و درمان مناطق محروم می پردازد می شد که با رایزنی های انجام شده تمام استان کرمانشاه زیر پوشش این طرح قرار می گیرد.

گفتنی است امروز برنامه حاشیه نشینی در استان کرمانشاه همزمان با 17 استان دیگر با حضور معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و مسئولین استان و دانشگاه رسما افتتاح شد.

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید