اخبار

تمام کرمانشاهیان صاحب پرونده سلامت می‌شوند

تمام کرمانشاهیان صاحب پرونده سلامت می‌شوند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تشکیل پرونده سلامت برای تمام جمعیت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، ابراهیم شکیبا یازدهم بهمن ماه در نشست خبری با اشاره به فعالیت 31 پایگاه و مرکز سلامت در سطح استان گفت: با شروع به کار 52 پایگاه دیگر که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، مجموع پایگاه‌های سلامت استان به 83 پایگاه می‌رسد.

وی تصریح کرد: با آغاز بکار این تعداد پایگاه تمام جمعیت استان پوشش داده می‌شوند و می‌توانیم پرونده سلامت را برای تمام جمعیت استان تشکیل دهیم.

شکیبا اظهار کرد: با تشکیل پرونده‌های بهداشتی افراد از خدمات رایگان بهداشتی بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر این شناسایی بیماری‌ها و درمان آنها تسریع می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ضرورت تشخیص زودهنگام بیمایها جهت درمان موثرتر اشاره کرد و افزود: قطعا با تشکیل پرونده بهداشتی، مراقبت‌های اولیه از افراد صورت خواهد گرفت و با انجام معاینات و آزمایش های اولیه بیماری افراد به سرعت شناسایی خواهد شد و این افراد سریعتر تحت درمان قرار می‌گیرند.

شکیبا به موارد بالای ابتلا به بیمای‌های قلبی و عروقی و بیماری‌هایی مانند دیابت اشاره کرد و افزود: قطعا با تشخیص زود هنگام این بیماری‌ها در افراد علاوه بر درمان بهتر، هزینه درمانی تحمیل شده به کشور هم کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در حقیقت سرمایه گذاری در بخش پیشگیری و بهداشت تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‌های بخش درمان کشور خواهد داشت.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید