اخبار

کدام بیماری‌های واگیر اولویت وزارت بهداشت است؟

کدام بیماری‌های واگیر اولویت وزارت بهداشت است؟

معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر مرکز وزارت بهداشت بیماری‌های واگیردار آنفلوآنزایH1N1 ، ایدز، اسهال‌های خونی، هاری، تب مالت، سالک، مالاریا، سل، جزام و هپاتیت B و C را اولویت‌های این مرکز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، عباس نوروزی نژاد یازدهم بمن ماه در نشست خبری با بیان اینکه هزینه بیماریهای واگیر کمتر از بیماری‌های غیرواگیری مانند سرطان نیست، گفت: در حال حاضر هزینه‌های درمانی برخی از بیماریهای واگیر گاه چندین برابر هزینه درمان سرطان است که بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علت این امر آن است که دریافت رایگان درمان علاوه بر نجات جان بیمار، با توجه به واگیر بودن بیماری از سرایت و انتقال آن به دیگر افراد هم پیشگیری می‌کند.

نوروزی نژاد با بیان اینکه مرکز مدیرت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت چند وظیفه همزمان را برعهده دارد، گفت: یک از وظایف ما عمل به تعهدات بین المللی از جمله ریشه کن کردن فلج اطفال است.

وی تصریح کرد: از دیگر وظایف ما عمل به تعهدات داخلی است که از جمله آن حذف مالاریا است و در زمینه برخی بیماری‌ها هم ما تعهد کنترل بیماری را داریم.

نوروزی نژاد تصریح کرد: همچنین ما در زمینه کنترل و مقابله با بیماری‌های نوپدید و بازپدید مانند آنفلوآنزای H1N1  هم تعهداتی داریم.

وی به وضعیت بهداشت در کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: متاسفانه همسایگان ما ساختارهای بهداشتی خوبی ندارند و ما را مجبور می‌کنند به ویژه در بحث بیماری‌های واگیر احتیاط و کنترل بیشتری داشته باشیم. به عنوان نمونه ما امسال به خاطر اپیدمی وبا در عراق مجبور به اجرای برنامه‌های کنترلی و مراقبتی در استان خوزستان جهت پیشگیری از ورود این بیماری به کشور شدیم.

معاون اجرایی مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه آنفلوآنزایH1N1  در بیماری‌های بازپدید و نوپدید همچنان اولویت این مرکز است، گفت: همچنین ایدز، اسهال‌های خونی، هاری، تب مالت، سالک، مالاریا، سل، جزام و هپاتیت B و C بیماری‌های واگیر اولویت‌ دار برای ما به شمار می‌روند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید