اخبار

تشکیل پرونده سلامت برای تمام مردم کرمانشاه

تشکیل پرونده سلامت برای تمام مردم کرمانشاه

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت:بزودی برای تمام مردم کرمانشاه پرونده بهداشت سلامت تشکیل خواهد شد.

به گزارش کردپرس، دکتر امید بحیرانی در مراسم افتتاح مرکز جامع سلامت در شهرک امام(ره)کرمانشاه که همزمان با افتتاح 2هزار و 875مرکز جامع که در حاشیه شهرهای 17استان کشور برگزارشد،افزود: اجرای برنامه طرح تحول سلامت درحوزه بهداشت در شهر کرمانشاه از ابتدای مردادماه شروع شدکه طی آن157هزار نفر در حاشیه شهر کرمانشاه تحت پوشش قرار گرفتند و هم اکنون در پایگاه های جامع سلامت دارای پرونده فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه در طی 5 ماه اخیر شاهد تحولاتی در زمینه سلامت بوده ایم که طی آن زمینه اشتغال زایی 25نفر از تحصیلکردگان حوزه بهداشت را فراهم نموده، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک فاز جدید این برنامه در کل شهر کرمانشاه شروع میشود که در این راستا برای 900هزار نفر از مردم شهر کرمانشاه پرونده سلامت تشکیل خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برآورد شده است که با انجام این طرح حدود 300نفر از فارغ التحصیلان مربوط به حوزه بهداشت در سطح شهر کرمانشاه مشغول به کار خواهند شد.
وی با بیان اینکه خدماتPHCدر ابتدا در روستاها انجام شد و با توجه به اینکه تجربه موفقی بود قرار شده است در شهرها نیز اجرا شود، افزود: هرچه در بخش بهداشت قوی تر شویم مراجعات در بخش در مان نیز کاهش خواهد یافت به همین دلیل سرمایه گذاری در بخش پیشگیری و بهداشت مهم تر است.
بحیرانی در پایان یادآورشد: مناطقی مانند نوکان،کهریز، دره دراز وکرناچی با جمعیتی بالغ بر 80هزار نفر از سال ها قبل تحت پوشش این خدمات قرار گرفته اند و از مرداد ماه نیز مناطقی مانند صادقیه و باریکه و...با جمعیتی 150هزار نفری و جمعا 250هزار نفر تا کنون تحت پوشش قرار گرفته اند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید