اخبار

سه هزار و 300 دانش آموز کرمانشاهی سفیر سلامت می شوند

سه هزار و 300 دانش آموز کرمانشاهی سفیر سلامت می شوند

کارشناس آموزش بهداشت و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح ملی سفیر سلامت دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: سه هزار و 300 دانش آموز کرمانشاهی سفیر سلامت می شوند.

 سارا شاه آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان یک هزار و800 سفیر سلامت در بخش دانش آموزان دختر و یک هزار و 500 سفیر سلامت در بخش دانش آموزان پسر هستند.

وی به برگزاری طرح سفیر سلامت در مدارس دوره دوم متوسطه شهری استان اشاره کرد و افزود: این برنامه در راستای طرح کلی خودمراقبتی است که یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول دانش آموزان در خصوص مباحث مهم بهداشتی آموزش می بینند اظهار کرد: این آموزش ابتدا به مجریان طرح که شامل مربیان بهداشت، مشاوران مدرسه و یا مربیان پرورشی هستند ارائه می شود.

شرکت بیش از 50 هزار دانش آموز کرمانشاهی در طرح سفیر سلامت

 

به گفته شاه آبادی، کل دانش آموزان و سفیران شرکت کننده در طرح سفیر سلامت 51 هزار و 97 دانش آموز هستند که 24 هزار و 418 دانش آموز دختر و 26 هزار و 679 دانش آموز پسر می باشند.

وی در خصوص کیفیت و کمیت آموزش در این طرح تصریح کرد: براساس محتوای آموزشی وزارت بهداشت از هر کلاس سه دانش آموز به عنوان سفیر سلامت دانش آموزی انتخاب می شوند.

این کارشناس اظهار کرد: مجریان برنامه در ادامه، سفیران سلامت را آموزش می دهند و سفیران سلامت آموخته های خود را به دانش آموزان و همکلاسی های مدارس خود انتقال می دهند.

کارشناس آموزش بهداشت و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مباحث مهم مشترک آموزشی در دو بخش دختران و پسران شامل تغذیه و زندگی سالم، خواب خوب شب، حل مساله، تفکر سالم، مدیریت خشم و سلامت روان است.

شاه آبادی یادآور شد، بلوغ دختران مختص دانش آموزان دختر یکی دیگر از سرفصل های ویژه دختران در این طرح است.

استان کرمانشاه دارای بیش از 300 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۸:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید