اخبار

در برنامه‌ غذایی خود تجدیدنظر کنید!

در برنامه‌ غذایی خود تجدیدنظر کنید!

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه  از افراد خواست تا در برنامه غذایی خود تجدیدنظر کرده و هرم غذایی را در برنامه غذایی خود رعایت کنند.

نیلوفر حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، وضعیت الگوی تغذیه ایرانیان را مطلوب ندانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت تغذیه افراد تاکید کرد.

حیدری رعایت هرم غذایی را در برخورداری از یک برنامه‌ تغذیه‌ای مطلوب ضروری دانست و گفت: با توجه بیشتر به هرم غذایی می‌توان سبک زندگی مناسبی داشت.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف زیاد نمک، شکر و قندهای ساده در کنار مصرف کم میوه‌ها و سبزیجات و لبنیات عوامل خطر ساز بروز بیماریهای غیر واگیردار هستند، از افراد خواست تا در برنامه غذایی خود تجدید نظر کنند.

حیدری گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده 80 درصد بیماریهای قلبی، 90 درصد دیابت‌ها و بخش زیای از سرطان‌ها به طور مستقیم در ارتباط با تغذیه هستند و این مسئله لزوم استفاده از سبک تغذیه‌ای مناسب را در افراد نشان می‌‎دهد.

وی سپس از چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از معضلات جامعه امروز یاد کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش از 60 درصد مردم مشکل اضافه وزن و چاقی دارند که همین می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیماریهای مختلف باشد.

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید