اخبار

کاهش موج انفلوانزا در کرمانشاه

کاهش موج انفلوانزا در کرمانشاه
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه اعلام کرد که موج انفلوانزا در کرمانشاه فروکش کرده است.دکتر حسین بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون میزان ابتلای مردم به انفلوانزا در کرمانشاه کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: با این حال پیش بینی می شود که تا پایان فصل سرما بازهم شاهد تشدید موج انفلوانزا در سطح استان کرمانشاه باشیم.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری انفلوانزا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.
بیگلری ادامه داد: پس از اطلاع رسانی به موقع مردم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کردند که این موضوع باعث کنترل بیماری انفلوانزا شد.
وی با تاکید بر اینکه هر عطسه به معنی انفلوانزا نیست گفت: مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله انفلوانزا باید از روبوسی کردن خودداری کنند و دست های خود را مدام با آب و صابون بشویند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه عنوان کرد: آنفلوآنزا نوع اچ وان ان وان (H1N1) از راه قطرات تنفسی و دست دادن شخص بیمار منتقل می شود.
بیگلری ادامه داد: این بیماری می تواند برای زنان باردار سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی خطرناک باشد.
تب معمولا بالای 38 درجه سانتیگراد و داشتن یکی از علائم سرفه، گلو درد، درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد و دل پیچه، اسهال و استفراغ از نشانه های بیماری آنفلوانزاست.
افراد در صورت داشتن تنگی نفس، درد یا فشار در قفسه سینه، سرگیجه ناگهانی، گیجی، استفراغ شدید، تغییر رنگ پوست به حالت کبود یا خاکستری و نداشتن هوشیاری به پزشک مراجعه کنند و تنها راه بهبودی از بیماری آنفلوانزا مراقبت های دارویی، استراحت و استفاده از مایعات گرم است.
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید