اخبار

اتمام گام توسعه زیرساخت‌های عمرانی بخش سلامت کرمانشاه تا پایان سال ۹۵

اتمام گام توسعه زیرساخت‌های عمرانی بخش سلامت کرمانشاه تا پایان سال ۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از اتمام پروژه‌های عمرانی زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی تا پایان سال ۹۵ خبرداد.

دکتر حسین کریم در مراسم افتتاحیه تعدادی از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که به مناسبت دهه فجر انجام شد، اظهار داشت: بهبود اکثر زیرساخت‌های درمان گام بسیار مهمی در کنار پروژه‌های بهره‌وری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی تنها یک آموزشگاه نیست و در این راستا ایجاد ارتباط با دانشگاه‌های داخل و خارج در زمینه ارتقای رشته‌های تخصصی و انجام پروژه‌ها در سطح بین‌الملل ضروری است.

دکتر کریم با اشاره به اینکه 250 پرژه در فاز عمرانی و زیرساختی به اتمام رسیده یا در مرحله اجرا است، افزود: در راستای تحول نظام سلامت و تحول در بخش درمان استان کرمانشاه نخستین گام در راستای بهبود عمرانی و زیرساختی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در راستای نظام تحول سلامت پروژه‌های مهمی در زمینه درمان، بهداشت و آموزش آغاز به کار کرده است، گفت: هشت برنامه کلی در زمینه درمان و 10 برنامه در زمینه بهداشت در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد مناسب استان کرمانشاه در طرح تحول سلامت، گفت: با توجه به محرومیت تاریخی که استان به دلایلی از جمله دوران دفاع مقدس داشته، اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی از ابتدای آغاز طرح تحول نظام سلامت زمینه ساز رفع محرومیت منطقه شد.

دکتر کریم از طرح ساخت مگاهاسپیتال استان کرمانشاه در آینده خبرداد و گفت: استان ظرفیت خوبی برای پوشش درمانی و توریسم درمانی سایر استان‌ها و همسایگانی از جمله کشور عراق دارد.

وی با بیان اینکه ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی تحول عظیمی برای این دانشگاه دانست و گفت: پردیس علوم پزشکی، دانشگاه را از وضعیت بسته خارج کرده و در آینده زمینه افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و ایجاد دانشکده‌های جدید را فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در سال 95 دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای توسعه مبتنی بر آخرین فناوری دانشگاه نسل سوم که آرزو و آمال بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود، گام برمی‌دارد.

وی گفت: از جمله پروژه‌هایی که در دستور کار سال 94 قرار داشت مرکز سی.تی.اسکن بیمارستان فارابی، «کلین روم» و «اتاق تمیز شیمی سنتز» که اقدام مهمی در زمینه فناوری و تحقیقات بود.

دکتر کریم با اشاره به موفقیت برنامه اتوبوس دیابت در راستای برنامه‌های درمانی سال 94، بیان کرد: در سال گذشته در 14 شهرستان برنامه روستای سالم اجرا شد در حالی که امسال این رقم به 30 روستا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 76 تخت آی.سی یو ایجاد شده که این میزان تا پایان سال 95 به 110 مرکز افزایش می‌یابد، گفت: افزایش این تعداد تختهای بخش مراقبت‌های ویژه اقدام بسیار مهمی است که معادل برنامه ایجاد یک بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به صرف دو میلیارد تومان در بیمارستان امام رضا(ع) به منظور نوسازی، گفت: ایجاد مرکز آنژیوگرافی و توسعه رادیو تراپی شیمی درمانی ونیز اورژانس بیمارستان امام رضا(ع)، مجهز کردن تمام زایشگاه‌های استان از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. 

 

 

 

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید