اخبار

53 پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح شد

53 پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح شد

در ششمین روز از  دهه مبارک فجر، 53 پروژه بخش بهداشت و درمان استان کرمانشاه با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، این پروژه‌ها شامل بزرگترین مرکز مهارت‌های بالینی غرب کشور، 46 تخت ICU، هتلینگ بیمارستان فارابی، 41 خانه بهداشت روستایی، رستوران سلامت، مرکز بهداشت روستایی بوژان و دالاهو، سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی(ره)، مرکز سیتی اسکن جوانرود و اتاق عمل تمام مانیتورینگ و مدرن بیمارستان معتضدی است که برای افتتاح آنها اعتباری حدود 200 میلیارد ریال صرف شده است.

دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: این طرح که از سال گذشته در کشور آغاز شده یکی از طرح‌های موفق دولت به شمار می‌رود که توانست تحول بزرگی را در حوزه سلامت کشور ایجاد کند

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در بخش درمان پرداختی مردم برای امور درمانی به شدت کاهش یافت و در شهرها به شش درصد و در روستاها به سه درصد رسید.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح سلامت در حوزه بهداشت نیز 10 برنامه و 15 پروژه انجام شده و در حوزه آموزش نیز 10 برنامه ملی در حال اجراست و علاوه بر این هر قطب درمانی نیز برنامه‌های جداگانه‌ای دارد.

کریم در ادامه به کمبود زیرساختهای عمرانی در بخش درمان استان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل اولویت را اجرای پروژه‌های زیربنایی گذاشتیم و 250 پروژه عمرانی و زیرساختی در استان تعریف شد که تعدادی از آنها امروز به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم مابقی پروزه‌ها را نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح این پروژه‌ها را زمینه ساز تحولی اساسی در حوزه سلامت استان دانست.

کریم اجرای پروژه بین‌المللی کردن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را از دیگر اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: قطعا برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه نیاز به ارتباط‌های بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های دنیا داریم.

وی اظهار کرد: در همین راستا پروژه‌هایی جهت بین المللی کردن دانشگاه تعریف کرده‌ایم که فاز مطالعاتی این پروژه‌ ها در حال اجراست و از سال آینده شاهد اجرای پروژه‌های بین المللی سازی دانشگاه خواهیم بود.

وی به اجرای مگاپروژه‌ها در بخش درمان استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این مگاپروژه‌ها ایجاد شهرک سلامت است که در کنار آن راه‌اندازی بیمارستان و هتل جهت توسعه توریسم درمانی نیز مد نظر است.

کریم راه اندازی پردیس دانشگاه را از دیگر مگاپروژه‌های دانشگاه عنوان کرد و افزود: مجوز این پروژه اخذ شده و ردیف اعتباری مشخصی نیز به آن اختصاص یافته و امیدواریم در سفر رییس جمهور به استان اعتبار مناسبی به این پروژه تخصیص یابد تا شاهد تسریع در احداث آن باشیم.

وی اجرای پروژه پنل‌های مانیتورینگ مدیریتی را دیگر مگاپروژه‌ حوزه درمان استان دانست و اظهار کرد: اولین پنل مانیتورینگ بهداشتی در استان افتتاح شده که در این اتاق همه اقدامات بهداشتی قابل رصد است.

وی همچنین از تلاش برای تبدیل دانشگاه علوم پزشکی استان به دانشگاه نسل سوم خبر داد و تصریح کرد: ویژگی بارز این دانشگاه‌ها استفاده از فناوری در آنهاست و امیدواریم با حمایت استانداری و تلاش مسئولین دانشگاه، به سرعت به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل شویم.

کریم با اشاره به افتتاح 46 تخت ICU در استان، گفت: تا پایان سال این تعداد به 76 تخت می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال آینده به 110 تخت برسد.

 

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید