اخبار

استاندار کرمانشاه: یکی از پتانسیلهای خوب استان برای تغییر ، حوزه درمان است

استاندار کرمانشاه: یکی از پتانسیلهای خوب استان برای تغییر ، حوزه درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسدالله رازانی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: پروژه‌های زیادی امروز در استان کرمانشاه به افتتاح می‌رسد که وضعیت و چرخه درمان کامل می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم از افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند، بیان داشت: استان کرمانشاه نیازمند کار فوق‌العاده است و باید همگام با پیشرفت‌های دنیا پیش برود چرا که شاخص توسعه‌یافتگی در حال ارتقا است.

رازانی یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی را بیرون آمدن از خط فقر عنوان کرد و گفت: رقابت برای پیوستن به دهکده جهانی بالا رفته و امروز ما شاهد مهاجرت نخبگان اقتصادی و فکری در استان کرمانشاه هستیم.

وی با اشاره به رشد 1.3 تا 1.7 جمعیت کشور خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت در استان کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشوری و به میزان 0.7 درصد است که این نشانه خوبی نیست.

مدیر ارشد اجرایی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام جویندگان کار و سرمایه‌گذاران اقتصادی به دنبال وضعیت بهتر از استان مهاجرت می‌کنند تصریح کرد: شرایط جدیدی باید به وجود بیاید تا این وضعیت تغییر کند و یکی از پتانسیل‌های خوب استان خدمات درمانی است.

رازانی با تصریح بر اینکه استان کرمانشاه همیشه قطب غرب کشور بوده، تأکید کرد: باید استعدادها را در این منطقه شکوفا کنیم و سابقه خوب این دیار را نباید نادیده گرفت که ما می‌توانیم منطقه غرب کشور با کشورهای همسایه قطبیت درمانی داشته باشیم و خدمات مختلفی در این زمینه ارائه کنیم.

استاندار کرمانشاه وجود 13 استاد تمام هیئت علمی مراکز آموزش عالی در کرمانشاه را آماری پایین دانست و گفت: اقداماتی برای تغییر وضعیت موجود در استان انجام گرفته و امروز باید معضلات را به صورت علمی ریشه‌یابی کنیم و به دنبال ارائه راه‌حل باشیم.

وی بیکاری را یک بیماری مزمن در کرمانشاه برشمرد و متذکر شد: بخش خدمات درمانی و افتتاح پروژه‌های متعدد در این زمینه یکی از زمینه‌های کاهش بیکاری در استان کرمانشاه است.

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید