اخبار

3مگا پروژه در حوزه بهداشت و درمان در انتظار سفر ریاست محترم جمهور است

3مگا پروژه در حوزه بهداشت و درمان در انتظار سفر ریاست محترم جمهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین کریم ظهر امروز در آیین افتتاح تعدادی از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در محل اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار‌ کرد: طرح تحول سلامت به‌عنوان یکی از پروژه‌های موفق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم از سال 93 کلید خورد و در حال حاضر نیز در بخش‌های درمانی، بهداشتی، آموزشی و... در حال اجرا و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت کار خود را با پروژه‌های درمانی آغاز کرد، بیان داشت: در این بخش هشت پروژه درکل کشور اجرا شد و به‌دنبال آن وجوه پرداختی از سوی بیماران به 8 تا 3 درصد کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اجرای 10 برنامه در بخش بهداشت و 15 پروژه در بحث آموزش اشاره کرد و گفت: در این بخش هر قطب پروژه‌هایی را برای خود تعریف و اجرا کرد که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از برترین دانشگاه‌ها بوده است.

این مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌های طرح تحول سلامت در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: با توجه به محرومیت‌های به‌وجود آمده در دوران جنگ تحمیلی در استان، فاز نخست پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به اجرا درآمد که در حال حاضر 250 پروژه در حال انجام است و امید است تا سال 95 تمام پروژه‌های این بخش به بهره‌برداری برسد.

کریم بخش دوم پروژه‌های طرح تحول سلامت در استان را پروژه‌های اقتصادی و بهره‌وری عنوان کرد و افزود: این بخش نیازمند حمایت استاندار و مسئولان مربوطه است، چراکه با استفاده درست از زیرساخت‌ها، تعریف و با تعریف و اجرای پروژه‌های بهره‌وری و اقتصادی می‌توان گام بزرگی در بخش اقتصادی برداشت و به موفقیت‌های الگویی دست پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پروژه‌های اجرای بین‌المللی دانشگاه را فاز سوم طرح تحول سلامت برشمرد و افزود: با ایجاد ارتباط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سایر دانشگاه‌ها در مباحث آموزش، پژوهش و توریست درمانی می‌توان پروژه‌های مشترکی را به انجام رساند که در همین زمینه از سال 94 کارهای مقدماتی انجام شده و از سال 95 نیز شاهد راه‌اندازی این پروژه‌ها خواهیم بود.

کریم به مگاپروژه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: شهرک سلامت و پردیس دانشگاه از جمله این پروژه‌ها هستند که ردیف اعتبارات اولیه آن اخذ شده و در حال حاضر منتظر تخصیص اعتبارت تکمیلی در سفر رئیس جمهور به استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اجرای پروژه پنل‌های مانیتورینگ مدیریتی به عنوان یکی از مگاپروژه‌های‌ حوزه درمان استان اشاره کرد و گفت: نخستین پنل مانیتورینگ بهداشتی  در استان افتتاح شده است.

وی از تلاش برای تبدیل دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه نسل سوم خبر داد و بیان داشت  برای پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه باید آن را به سطح دانشگاه‌های نسل سه ارتقا داد که در این زمینه پروژه‌های متعددی طراحی شده است.

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید