اخبار

پایان 250پروژه سلام بر سلامت در سال آینده

پایان 250پروژه سلام بر سلامت در سال آینده

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با پایان یافتن 250پروژه سلام بر سلامت در سال 95 شاهد انقلاب بزرگی در حوزه درمان و بهداشت استان خواهیم بود.

بهگزارش خبرنگار کردپرس، دکتر حسین کریم در آئین افتتاح چندین پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که با حضور اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، عبدالرضا شعبانی شهردار کرمانشاه،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، جعفر همتی مشاور عالی استاندار و جمعی دیگر از مسئولین و مدیران استان و جامعه پزشکی استان در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، افزود: هفدهم بهمن ماه با حضور استاندارکرمانشاه با یک کنسرسیوم کره ای و هندی برای ساخت یگ مگاهاسپیتال در کرمانشاه تفاهم نامه منعقد شد که این امر منجربه یک تحول اقتصادی و درمانی بزرگ در منطقه غرب کشور و خصوصا کرمانشاه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه مگاپروژه در دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است، اظهار داشت: ساخت شهرک سلامت وتوریست درمانی، پردیس دانشگاه علوم پزشکی که دانشگاه را از حالت بن بست بودن خارج می کندو اعتبارات اولیه آن گرفته شده و بودجه تکمیلی آن طی سفر ریاست جمهور گرفته می شود، پروژه های ارتقاء تضمین کیفیت که پنل مانیتورینگ آن برای نخستین بار در کشور اتفاق خواهد افتاد،سه مگا پروژه دانشگاه هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان نمود: طرح تحول نظام سلامت که از سال 93در کشور آغاز شده بود، ابتدا با پروژه های مربوط به حوزه درمان با 8 برنامه که بسیار اثر گذار بود آغاز،پس از آن به بخش بهداشت با 10برنامه و 15پروژه و در مرحله بعد به بخش آموزش که در دوقسمت با 10برنامه بود رسیدکه در این بخش سوم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جمله دانشگاه های برتر در کشور است.
وی فاز اول برنامه های طرح تحول سلامت را در کرمانشاه در پروژه های عمرانی دانست و تصریح نمود: کرمانشاه به خاطر جنگ و مسائل پس از آن از دچار یک محرومیت تاریخی شده است و نسبت به جایگاه خود درخصوص تسهیلات و امکانات از کمبود هایی رنج می برد که در شان او نیست.
 دکتر کریم با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یک بنگاه بزرگ اقتصادی است اگر نحوه استفاده از زیر ساخت ها شناخته شود و به اجرا در بیاید، تاکید کرد: دانشگاه یک آموزشگاه نیست بلکه دانشگاه است بدین معنا که باید با سایر دانشگاه ها ی داخلی و خارجی در زمینه ارتباط دانشجویان و اساتید باهم، آموزشی، درمانی و توریست درمانی رابطه داشته باشد و در همین راستا پروژه های بین المللی دانشگاه از ابتدای سال 95 راه اندازی خواهند شد.
وی از راه اندازی دانشگاه های فناوری و نسل سوم خبر داد و اضافه نمود: اگرخواهان توسعه کشور باشیم باید دانشگاه های نسل سوم را با دیدگاه فناوری گسترش دهیم.
مسئول ارشد دانشگاه علوم پزشکی سپس به پروژه های افتتاح شده سال94اشاره ای نمود و ادامه داد: مرکز جامع سلامت که در سال 95 کل جمعیت استان را زیرپوشش بهداشت قرار خواهد داد، سی تی اسکن ها و رادیولوژی ها، افتتاح  کلین روم که به عنوان اولین دانشگاه در این زمینه بودیم، مرکز ثبت سرطان، بحث روستاهای سالم که در کشورهای پیشرفته اجرا و نتایج خوبی داشته ودر کرمانشاه امسال در 14روستا به صورت پایلوت انجام شده بود به 30روستا افزایش یافت، راه اندازی اولین کلینیک ترک اعتیاد در استان از نمونه کارهای انجام شده در سال جاری است.
وی هتلینگ بیمارستان امام رضا را جزء 3بیمارستان برتر ایران دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 46آی سی یو در استان راه اندازی شده که تا پایان سال به 76و تا سال 95 به تعداد 110 خواهد رسید که این امر معادل راه اندازی یک بیمارستان است.
دکتر کریم به بیان برخی از طرح های آتی بیمارستان نیز پرداخت و افزود: بیمارستان 50تختخوابی سوختگی، کلینیک جامع بیمارستان امام رضا، بخش آم آر آی،2بخش رادیو تراپی و100 تخت شیمی درمانی، زایشگاه ال دی آر، اصلاح فاضلاب بیمارستانی در بیمارستان امام رضا(ع)  و نیز افتتاح اتاق عمل،18تخت آی سی یو، راه اندازی مرکز بستری اعتیادو کلینیک بزرگ بیمارستان فارابی، باز سازی و هتلینگ و چند طرح دیگردر بیمارستان معتضدی از طرح های آتی دانشگاه خواهد بود.

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید