اخبار

خرید 30میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه ای از سال 93 تاکنون

خرید 30میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه ای از سال 93 تاکنون

مدیر اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بالغ بر 30میلیارد تومان دستگاه های سرمایه ای پزشکی در طرح تحول سلامت برای بخش پزشکی استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر وهاب دهقلی درابتدا با انتقاد از گرایش به سمت و سوی مصرف گرایی کاذب در استان، اظهار داشت: با اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء 5دانشگاه برتر کشوراست اما در صنعت پزشکی دچار ضعف هایی هستیم بطوریکه فقط دو کارخانه در این زمینه مشغول فعالیت هستند که آن هم نمیتوان با دید صنعتی به آنان نگاه کرد.
وی به برپایی نمایشگاه اخیر لوازم آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی در کرمانشاه اشاره کرد و خاطر نشان نمود:  متاسفانه غرفه تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه، غرفه ای بسیار محقر بود و شور و هیجانی راکه مردم صرف بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی می کردند، صرف غرفه هایی که مرتبط با بحث سلامت جامعه است نمی کردند.
مدیر اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را پاشنه آشیل طرح تحول سلامت دانست و افزود:در این طرح تجهیزات پزشکی  از دو مقوله مصرفی و دستگاه های سرمایه ای مورد توجه است.
وی تصریح نمود: تا سال گذشته فقط یک دستگاه سی تی اسکن 16اسلایس در منطقه غرب کشور و آن هم در بیمارستان امام رضا(ع)بوداما امروز ودر این طرح در شهرستان های سنقر، کنگاور، جوانرود، سرپلذهاب و بیمارستان های طالقانی و امام خمینی(ره) شاهد وجود این دستگاه پر اهمیت هستیم.
دکتر دهلقی بیان داشت: یکی از مهمترین معضلات بیماران سرطانی دستگاه رادیو تراپی است که دستگاه رادیوتراپی کنونی درسال83در بیمارستان امام رضا(ع) نصب شد بعد از گذشت 14سال با توجه به حجم بالای استفاده از آن دیگر پاسخگو نیست وبا خراب شدن آن بیماران زیادی سرگردان می شدند، بنابراین با 10میلیارد تومان مدرن ترین دستگاه رادیو تراپی خریداری شد که تا فروردین ماه در بیمارستان امام رضا(ع)نصب خواهدشد.
وی با بیان اینکه مردم نباید دغدغه ای برای بیماری های خاص داشته باشند، تاکید کرد: فشارهایی مبنی براینکه این دستگاه پرهزینه باید به بخش خصوصی واگذارشود وارد شد در حالی که اگر به بخش خصوصی واگذار می شد دیگر عموم مردم امکان استفاده از آن را نداشتندولی با رایزنی های شکل گرفته در همان بخش دولتی باقی ماند.
این مسئول بخش تجهیزات پزشکی اضافه نمود:دستگاه آنژیو گرافی که نیاز بیماران قلبی است با اعتبار 3و نیم میلیارد تومان خریداری شده و ظرف هفته آینده جانشین دستگاه قدیمی حاضر در بیمارستان امام علی(ع) خواهدشد.
وی به وجود دستگاه های پزشکی جدید و مورد نیاز بیماران از جمله سنوگرافی، اکوو رادیو لوژی در اکثر شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: هرکدام از این دستگاه ها با اعتبار 300میلیون تومان خریداری شده اند.
دهلقی بعد دوم طرح تحول سلامت را در بحث کاهش هزینه بیماران عنوان کرد و ادامه داد: وقتی یک دستگاه مصرفی وارد کشور میشود همراه با آن نیز باید تکنولوژی آن وارد شود.
وی در پایان یادآور شد: چراغهای اتاق عمل ما توسط یک کمپانی آلمانی خریداری می شد که با رایزنی های به عمل آمده بزودی چهارمین برند معتبرتولیدچراغ اتاق عمل در کرمانشاه استارت خواهد خورد تا دیگر فقط مصرف کننده آن نباشیم.

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید