اخبار

نصب نشانگرهای تغذیه ای از ابتدای سال 95 اجباری می شود

نصب نشانگرهای تغذیه ای از ابتدای سال 95 اجباری می شود

مدیر نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال آتی طرح نشانگرهای تغذیه ای اجباری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر شهریار مستوفی در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کرمانشاه قطب منطقه غرب کشور در زمینه اجرای طرح نشانگرهای تغذیه است، اظهار داشت: این طرح که از سال گذشته به صورت اختیاری اجراشده بود، ازابتدای سال 95اجباری خواهدشد که در این زمینه لیبل ها تهیه شده و واحد های تولیدی نیز آمادگی خود را اعلام نموده اند.
وی خاطر نشان نمود:مدیریت نظارت بر مواد غذایی استان از ابتدای سال تا کنون 113مورد نظارت بر واحد های صنعتی استان داشته که مرتب مورد بررسی قرار گرفته اند و 79کارگاه دارای شناسه نیز در چهارچوبی تحت پوشش این مدیریت درآمده است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد کل بازرسی های کارشناسی از واحدهای تولیدی استان را در 9ماهه اول سال 709مورد عنوان کرد و افزود: موارد و مشکلاتی که در این واحد ها مشاهده شد را مشخص و در کمیته فنی رسیدگی و بر اساس قانون و ضوابط متناسب با نوع تخلف با آنان برخورد شد.
وی گفت: از ابتدای سال تا آبان ماه 329برند را در حوزه نظارت بر عرضه بازرسی نموده و عدم انطباق از نظر سموم و آلودگی نمونه برداری و به ازمایشگاه ارسال شد.
دکتر مستوفی پایش 12نوع ازمحصولات کشاورزی را از نظرمیزان باقی مانده سموم،فلزات و کود شیمیایی را نیز از دیگر رسیدگی های این مدیریت بیان و تصریح نمود: طرح غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در استان نیز در حال انجام است .
وی تاکید کرد: طرح نمونه برداری از کارخانجات آرد و نانوایی ها یکی از اقداماتی است که سبب شد از ابتدای سال جاری تا کنون 134مورد تخلف مصرف جوش شیرین ثبت شود.
این مسئول معاونت غذا و دارو از معدوم کردن 38هزارو993کیلو مواد غذایی فاسد و توقیف7هزار کیلو گرم از این دست مواد خبر دادو بیان داشت: نسبت به سبوس گیری در کارخانجات پخت نان نظارت کاملی وجود دارد و به مردم توصیه میشود بیشتر از نان های سبوس دار که رنگ تیره تری دارند و نان سنگک بیشتر استفاده کنند زیرا این نان منبع غنی از فیبر و املاح معدنی است.
وی در پایان یادآور شد: مردم ما باید به سمتی بروند که سلامت خود را بر ذائقه خود ترجیح دهند.

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید