اخبار

فرآورده‌های گوشتی تولیدی استان مخاطره‌آمیز نیستند

فرآورده‌های گوشتی تولیدی استان مخاطره‌آمیز نیستند
قائم مقام معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فرآورده‌های گوشتی تولیدی در استان وضعیت مخاطره‌آمیزی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر مجید محمودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد : آزمایشگاه‌های معتبری در دانشگاه علوم پزشکی داریم که مرجعیت استان‌های همجوار منطقه غرب را هم دارند.

وی با بیان اینکه در این آزمایشگاه‌ها مواد غذایی از نظر میکروبی، شیمیایی، سم‌شناسی، بافت شناسی و ... بررسی و کنترل می‌شوند، ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها امکان بررسی دقیق مواد غذایی را به ما می‌دهند و مواردی را می‌توانیم کنترل کنیم که هرگز با چشم قابل دیدن نیست.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی در استان نیز افزود: واحدهای تولیدی استان نسبت به واحدهای دیگر کشور وضعیت قابل قبولی دارند و مخاطره‌آمیز نیستند.

محمودی تاکید کرد: البته وضعیت واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی استان با آنچه مطلوب ما است، فاصله دارد.

وی با بیان اینکه با واحدهای متخلف برخورد می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه برای ذکر نام تولیدی‌های متخلف اختیار قانونی نداریم.

قائم مقام معاون غذا و دارو داشنگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در ادامه از پیگیری برای راه‌اندازی آزمایشگاه نظارت کیفی بر داروها در استان در آینده نزدیک خبر داد.

محمودی به فعالیت 220 داروخانه در استان اشاره کرد که در بخش‌های مختلف خصوصی، دولتی، پاره‌وقت، شبانه‌روزی و ... فعالیت دارند.

وی از نظارت و کنترل دقیق بر داروخانه‌های استان خبر داد و یادآوری کرد: با داروخانه‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود و داروخانه‌های خوب و قانونمند نیز تشویق خواهند شد.

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید