اخبار

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:چرخه معتادان در کرمانشاه مدام تکرار می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:چرخه معتادان در کرمانشاه مدام تکرار می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به ‌درمان 29 هزار معتاد طی سال جاری در سطح استان، گفت: متاسفانه بیشتر این افراد از سوی جامعه و خانواده‌هایشان طرد می‌شوند و همین امر موجب می‌شود که چرخه معتادان در استان تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، علی شمشیری در جمع خبرنگاران از کشف دو تن و 450 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کشف 1830 کیلوگرم 60 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: این برای اولین بار است که کشفیات مواد مخدر استان از مرز دو تن عبور می‌کند.

شمشیری اظهار کرد: همچنین امسال 58 باند توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شده که نسبت به سال گذشته با شناسایی و انهدام 51 باند رشد 13 درصدی داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه غالب مواد کشف شده در استان را تریاک عنوان کرد و افزود: علت افزایش کشفیات افزایش تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی است.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش کشفیات نمی‌تواند معیاری برای افزایش مصرف مواد در استان به شمار رود، گفت: متاسفانه این واقعیت وجود دارد که هم سن اعتیاد در حال کاهش است و هم زنان در حال ورود به حوزه مصرف کنندگان مواد مخدر هستند. از طرف دیگر تعداد معتادان کاهش پیدا نکرده و کشفیات و باندهای مواد مخدر هم بیشتر شده‌اند.

شمشیری علت این امر را حضور کم رنگ مردم در بحث مقابله با معضل اجتماعی اعتیاد عنوان کرد و افزود: متاسفانه مردم در این زمینه حساسیتی را که باید ندارند و برخی خانواده‌ها حتی از پذیرفتن فرزندان معتاد خود که ترک کرده‌اند، خودداری می‌کنند.

وی بر لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مادامی که مردم به این حوزه ورود پیدا نکنند، وضعیت مواد مخدر در کشور بهتر نمی‌شود.

وی با اشاره به ‌درمان 29 هزار معتاد در سال جاری در سطح استان گفت: متاسفانه بیشتر این افراد از سوی جامعه و خانواده‌هایشان طرد می‌شوند و همین امر موجب می‌شود که چرخه معتادان در استان تکرار شود.

وی افزود: از طرفی از مجموع 21 دستگاه عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عمده توجه‌ها به سمت نیروی انتظامی است و این در حالیست که همه این دستگاه‌ها باید ورود جدی به عرصه مقابله با مواد مخدر داشته باشند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید