اخبار

در سفرهای استانی دانشگاه‌هایی موفق‌تر بودند که روابط عمومی قوی‌تری داشتند

روابط عمومی‌ها چشم و گوش دستگاه‌های اجرایی بوده و در خط مقدم خدمت قرار دارند
وزیر بهداشت در جمع مدیران روابط عمومی‌های این وزارتخانه:

در سفرهای استانی دانشگاه‌هایی موفق‌تر بودند که روابط عمومی قوی‌تری داشتند

 در سفرهای استانی دانشگاه‌هایی موفق‌تر بودند که روابط عمومی قوی و کارآمدتری داشتند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی دکتر مرضیه وحید دستجردی ضمن بیان این مطلب در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت، گفت: روابط عمومی‌ها چشم و گوش دستگاه‌های اجرایی بوده و در خط مقدم خدمت قرار دارند به نحوی که بدون آن‌ها کار وزارتخانه پیش نمی‌رود. روابط عمومی‌ها مانند خونی در رگ و شریان‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها سلول‌های این بخش‌ها را حیات می‌بخشند هرچند اهمیت نقش آنها و تلاش‌هایشان به چشم نمی‌آید.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت هر روز مشکل و چالش جدیدی داریم و توفیقاتی هم کسب کرده‌ایم که ما حصل این اقدامات بدون حضور روابط عمومی در هیچ کجا به چشم و گوش کسی نمی‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به ساختار جدید روابط عمومی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند با ابلاغ ساختار جدید وزارت بهداشت از اهمیت کار روابط عمومی‌ها کاسته شده است در حالی که با ادغام اداره کل روابط عمومی در دفتر وزارتی جایگاه روابط‌عمومی‌ها در وزارت بهداشت ارتقاء‌یافته و بنده به‌عنوان وزیر بهداشت بیشترین ارتباط‌ها را با روابط عمومی دارم.

دکتر دستجردی در ادامه بیان کرد: پس از ابلاغ ساختار جدید وزارتخانه نمودار سازمانی هم امضا و تصویب شده و بزودی تشکیلات تفصیلی این وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه آن ابلاغ خواهد شد.

وی روابط عمومی‌ها را جزء جدایی‌ناپذیر تشکیلات ساختاری وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: قصد داریم با طراحی سایتی جدید بهمراه روزنامه‌ای مکتوب و الکترونیکی و راه‌اندازی جشنواره سالانه‌ای که از اقدامات جدید روابط عمومی‌ها تقدیر بعمل آورد به کار روابط عمومی‌های تابعه وزارتخانه رونق بیشتری ببخشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید بیش از گذشته به روابط عمومی‌های تحت امر خود اهمیت بدهند، درخصوص مشکلات گریبانگیر روابط عمومی‌ها اظهار داشت: رؤسای دانشگاه‌ها باید دیدگاه خود را نسبت به روابط عمومی‌ها با دیدگاه وزیر منطبق کنند و در همه سطوح و همه جانبه از آنها حمایت نمایند.

دکتر وحید دستجردی در ادامه اظهار داشت: ما محدودیت جذب نیروی انسانی و بودجه داریم ولی این دلیل نمی‌شود که به روابط عمومی‌ها اهمیت ندهیم.

وی با تأکید بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان روابط عمومی‌ها اضافه کرد: کلیه روابط عمومی‌ها موظفند ظرف مدت سه هفته ساختار، وظایف و مأموریت‌های خود را مشخص کرده و برای تصویب آن را به روابط عمومی ستاد وزارت بهداشت تحویل دهند تا مشکلاتشان برطرف شود.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید