اخبار

کلینیک ترک سیگار بیمارستان امام رضا چه می کند؟

کلینیک ترک سیگار بیمارستان امام رضا چه می کند؟
تحقیقات به دست آمده توسط سازمان بهداشت جهانی حاکی از اینست که در هر8 ثانیه یک نفر به علت استعمال دخانیات می میرد افرادی که در سنین نوجوانی شروع به کشیدن سیگار کرده اند وبه مدت 20سال ادامه داده باشند ،نسبت به افرادی که اصلا سیگار نکشیده اند 20 الی 25 سال زودتر میمیرند ،بنابراین  ترک سیگار نه تنها به علت عوارض آن بر  سلامتی خود شخص بلکه به خاطر تاثیری که برسلامتی اطرافیان میگذارد حایز اهمیت است .
با توجه به این مسایل مسئولین دانشگاه در بهمن ماه گذشته  اقدام به راه اندازی کلینیک ترک سیگار در بیمارستان امام رضا نمودند تا به افرادی که مصمم به ترک سیگار هستند کمک شود.
خانم دکتر شیرزادی مدیر کلینیک ترک سیگار بیمارستان امام رضا(ع)گفت :در این مرکز مشاوره توسط روانشناس و دارودرمانی توسط روانپزشک  بصورت توام انجام میشود .بیمار بطور داوطلبانه یا از طرف پزشک متخصص داخلی به علت مشکلات ریوی ویا سرطان به این مرکز معرفی می شود و روانپزشک پس از مصاحبه کامل ،درمان دارویی را شروع می کند که بسته به میزان مصرف سیگار و مسایلی مانند اضطراب وافسردگی دوره درمان متفاوت است .
وی خاطرنشان کرد به هیچ وجه وابستگی به داروها در فرد ایجاد نمیشود ومصرف نیکوتین به مرور کم می شود .
دکتر شیرزادی گفت دراین مرکز معولا بیماران بصورت ماهیانه توسط روانپزشک ویزیت می شوند که اگر مصرف شدیدتر باشد ویزیتها کوتاهتر  می شود . مشاوره معمولا اگر بصورت فردی باشد 4 جلسه واگر گروهی باشد 6جلسه به طول می انجامد . دراین جلسات علاوه بر ایجاد انگیزه توسط روان درمانی  ، بیمار از عوارض ترک مانند گر گرفتگی، کسالت و افت قند آگاه می شود .
این روانپزشک داشتن انگیزه برای ترک سیگار را عامل مهم واصلی در ترک سیگار ذکر کرد و ادامه داد :متاسفانه امکان ریزش درمان نبز وجود دارد چون امکان عود بیماری بسیار بالاست . هرچه انگیزه بالاتر باشد ومیزان مصرف سیگار فرد کمتر باشد شانس درمان بالاتر و سیر درمان کوتاهتر است.
۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید