اخبار

نوشابه پروبیوتیک در کرمانشاه تولید می شود

نوشابه پروبیوتیک در کرمانشاه تولید می شود

نوشابه "پروبیوتیک" اختراع یک کرمانشاهی است که علاوه بر اینکه مضرات نوشابه‌های معمولی در آن تا حد زیادی کاهش داده شده، میکروارگانیسم "پروبیوتیک" هم به آن اضافه شده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون می‌شود.

دکتر احسان صادقی دانشیار گروه صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مخترع این نوشابه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: نوشابه "پروبیوتیک" نوشابه‌ای است که خواص سودمندی به آن اضافه شده و تا حد زیادی مضراتی که نوشابه‌های معمولی دارند، در آن وجود ندارد.

وی گفت: خواص سودمند این نوشابه سه دسته است. اول اینکه قند این نوشابه‌ها به نسبت نوشابه‌های معمولی پایین‌تر است، به طوریکه در فاز اول مقدار قند آن را تا 20 درصد نسبت به نوشابه‌های معمولی کاهش داده‌ایم و بسته به ذائقه مردم می‌توانیم تا 50 درصد نیز قند آن را کاهش دهیم.

صادقی افزود: علاوه بر این، افزودنی‌ها در این نوشابه حذف شده و حتی افزودنی‌های خوراکی مجاز هم در آن وجود ندارد.

وی افزود: همچنین میکروارگانیسم "پروبیوتیک" به این نوشابه‌ها اضافه شده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف کننده شده، کلسترول خون او را کاهش می‌دهد و فلور طبیعی دستگاه گوارش افراد را حفظ می‌کند.

دانشیار گروه صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این نوشابه ثبت اختراع شده گفت: این اختراع طرح تحقیقاتی مشترکی میان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بخش خصوصی است که خوشبختانه فرآیند تولید علمی و آزمایشگاهی آن با همکاری جمعی از پژوهشگران گروه صنایع غذایی دانشگاه با موفقیت انجام شده و در حال حاضر در مرحله آماده سازی برای تولید انبوه قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه " روز نوش" سرمایه گذاری تولید این نوشابه را برعهده دارد، گفت: این کارخانه تاکنون چندین میلیارد تومان برای آماده سازی خط تولید این نوشابه هزینه کرده و بزودی این نوشابه با عنوان نوشابه "پروبیوتیک" به تولید انبوه می‌رسد.

صادقی با بیان اینکه همواره آب باید نوشیدنی اول همه افراد باشد، اظهار کرد: بعد از آب توصیه ما مصرف دوغ است و در صورت تمایل افراد به مصرف نوشابه توصیه ما مصرف نوشابه کم ضرر "پروبیوتیک" است.

۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید