اخبار

مردان دچار بیشترین و خطرناک ترین آسیب ها در زندگی روزمره می شوند

مردان دچار بیشترین و خطرناک ترین آسیب ها در زندگی روزمره می شوند

مردان دچار بیشترین و خطرناک ترین آسیب ها در زندگی روزمره و فعالیت های خود می شوند .

به همین دلیل مسئولان با اختصاص هفته ای برای مردان تلاش دارند به آنان گوشزد کنند که بیشترین تلفات را در حوادث گوناگون متقبل می شوند و لازم است برای ایمنی خود بیشتر بکوشند.

امروزه در میان حوادث و اتفاقات ناخوشایند، تروماهای رانندگی و جاده ای نقش بارزی دارند و اینجا نیز این مردان هستند که بالاترین آمارقربانیان را در اختیار دارند و به این سبب هفته سلامت مردان امسال به این مساله اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر شکیبا معاونت امور بهداشتی به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی (یکم لغایت هفتم اسفند ماه )با بیان شعار امسال "فرمان سلامتی در دستان شماست  ایمن برانید ،سالم برانید" گفت سالانه تعداد زیادی از عابران پیاده بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهندکه حدود45 درصد از تلفات تصادفات درون شهری و 40 درصد تصادف جاده ای را عابران پیاده تشکیل می دهند وبیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 50 سال و بعد از آن کودکان 10 سال و کمتر هستند.

وی افزود براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی، اگر هنگام وقوع تصادف عابر پیاده با خودرو، راننده تمام مقررات رانندگی را رعایت کرده اما عابر از پل یا محل خط کشی عابر عبور نکرده باشد، راننده دیگر مانند گذشته مقصر شناخته نخواهد شد.

ایشان تاکید کردند اگر مجبور به عبور از عرض خیابان در هنگام شب هستید حتماً لباس روشن به تن داشته باشید تا حادثه ای پیش نیاید و حتما هنگام عبور از خیابان به مسیر حرکت وسیله نقلیه و سرعت آنها توجه داشته باشید.

هنگام عبور از خیابان از جلوی اتوبوس رد نشوید، چون رانندگان پشت سر دید کافی ندارند و به هنگام عبور از خیابان، از پل و یا زیرگذر مخصوص عابرپیاده  استفاده کنیدو اگرپل یا زیرگذر وجود نداشت ازمحل های خط کشی عابرین پیاده استفاده نمایید و در تقاطع ها با استفاده از چراغ عابر پیاده از عرض خیابان عبور نمایید.

معاونت امور بهداشتی در خاتمه افزود در حریم جاده در بیشترین فاصله ممکن از آن راه بروید واگر جاده حریمی نداشت در خلاف جهت تردد خودروها روی لبه جاده راه بروید وبا مشاهده وسیله نقلیه در حال نزدیک شدن از لبه جاده خارج شده وتا عبور وسیله نقلیه منتظر بمانید.

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید