اخبار

تا سال آینده؛ پرونده رشته‌های "تخصصی" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسته می‌شود

تا سال آینده؛ پرونده رشته‌های "تخصصی" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسته می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تکمیل رشته‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بهار سال آینده خبر داد.

 

دکتر حسین کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: از سال گذشته با جدیت موضوع تکمیل رشته‌های تخصصی دانشگاه را پیگیری کردیم که خوشبختانه در گام اول توانستیم مجوز راه اندازی رشته تخصصی ارتوپدی که رشته لوکسی است را بگیریم.

 

وی افزود: در گام بعدی نیز مجوز راه‌اندازی رشته تخصصی «طب اورژانس» و «پوست» را در سال جاری گرفتیم که هم اکنون دستیاران این رشته‌ها را در دانشگاه داریم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه چندین سال است رشته تخصصی «چشم» را به هیچ دانشگاهی نداده‌اند، گفت: با پیگیری‌های بسیار موافقت اولیه برای راه اندازی این رشته را گرفته‌ایم.

 

وی تصریح کرد: همچنین در بازدیدهایی که در مراحل قبل برای راه اندازی رشته‌های «گوش، حلق و بینی» و نیز «رادیوتراپی» به عمل آمده، همه شرایط خواسته شده را فراهم کرده‌ایم.

 

کریم افزود: به زودی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تیمی برای بازدید خواهد آمد که پس از بازدید کارشناسان موضوع راه اندازی این رشته‌ها (چشم، رادیوتراپی و گوش، حلق و بینی) در دانشگاه، در شورای گسترش وزارتخانه مطرح خواهد شد و با تایید در این شورا، می‌توانیم این رشته‌ها را در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

 

وی تصریح کرد: در کنار این رشته‌ها نیز پیگیر گرفتن مجوز راه اندازی رشته تخصصی «پزشکی خانواده» هستیم که تنها به دو دانشگاه در سطح کشور داده شده است.

 

کریم افزود: با گرفتن مجوز راه اندازی این رشته‌ها در شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بسیار به آن امیدواریم و قول‌های مساعدی در این زمینه گرفته‌ایم، بهار سال آینده جشن تکمیل رشته‌های تخصصی دانشگاه را می‌گیریم.

 

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با بسته شدن پرونده رشته‌های تخصصی، از سال آینده به سراغ افزایش رشته‌های فوق تخصصی در دانشگاه برویم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود دو رشته فوق تخصصی «کلیه نوزادان» و «جراحی قلب» در استان گفت: هدف‌گذاری ما در سال آینده گرفتن مجوز راه اندازی پنج تا شش رشته فوق تخصصی است.

 

کریم تصریح کرد: قطعا با گرفتن مجوز رشته‌های فوق تخصصی، علاوه بر ارتقاء رتبه علمی و نیز بخش تحقیقات و پژوهش دانشگاه، بخش درمان استان نیز تحول اساسی پیدا خواهد کرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: عمده هدف ما این است که با تکمیل رشته‌های تخصصی و نیز افزایش رشته‌های فوق تخصصی در دانشگاه، هیچ بیماری در استان به خاطر درمان به استان‎‌های دیگر مراجعه نکند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته این هدف در سال آینده محقق شود و هیچ بیماری به خاطر درمان به استانهای دیگر نرود.

۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید