اخبار

سال آینده چه اتفاقاتی در دانشگاه "علوم پزشکی کرمانشاه" رقم می‌خورد؟

سال آینده چه اتفاقاتی در دانشگاه "علوم پزشکی کرمانشاه" رقم می‌خورد؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تدوین برنامه عملیاتی سال آینده این دانشگاه خبر داد.

 

دکتر حسین کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه دانشگاه در سال آینده قطعا برنامه محور پیش خواهد رفت، گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که در هنگام کار به اسناد بالادستی نگاه نمی‌شود و کارها طبق روال عادی انجام می‌شود.

 

کریم تصریح کرد: سعی کرده‌ایم تا در دانشگاه برنامه‌های سال آینده خود را بر اساس  اسناد بالادستی تدوین کنیم که خوشبختانه این کار انجام شده و برنامه عملیاتی ما در سال 1395 آماده شده و به تفکیک برنامه تمام معاونت‌ها، بیمارستانها و مراکز بهداشت استان در آن تعیین شده است.

 

وی افزود: با تدوین این برنامه و ابلاغ آن در سال آینده، صحبت ما با بخش‌های مختلف بهداشت و درمان در استان برنامه محور خواهد بود و با توجه به برنامه، تکالیف از آنها خواسته می‌شود.

 

کریم با بیان اینکه با این روش تمامی بخش‌های دانشگاه سیر کاری مشخصی در سال آینده خواهند داشت، گفت: این کار همچنین موجب می‌شود در پایان سال آینده بتوان ارزیابی موثری از عملکرد بخش‌های مختلف داشت.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اعتبارات در اجرای این برنامه نقش موثری دارد، گفت: سعی کرده‌ایم برنامه‌ها را طوری تدوین کنیم که در هر شرایطی بتوانیم حداکثر عملکرد را داشته باشیم.

 

بهره برداری از 250 پروژه عمرانی زیرساختی دانشگاه در سال آینده

 

کریم در ادامه از تعریف فازهای تحول در کنار برنامه عملیاتی دانشگاه برای سال آینده خبر داد و افزود: یکی از فازهای تحولی که تعریف کرده‌ایم بحث پروژه‌های عمرانی دانشگاه است که موجب تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این برنامه با شروع اجرای 250 پروژه از سال گذشته آغاز شده که خوشبختانه تعدادی از پروژه‌ها نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

 

کریم افزود: طبق برنامه زمانبندی عمده این پروژه‌ها تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و قطعا با بهره برداری از آنها تحول اساسی را در حوزه بهداشت و درمان استان شاهد خواهیم بود.

 

بین المللی شدن یکی از اهداف کلان دانشگاه در سال آینده است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پروژه بین المللی سازی دانشگاه را یکی دیگر از فازهای تحول دانشگاه عنوان کرد و افزود: متاسفانه ارتباط های بین المللی در دانشگاه‌های ما بسیار ضعیف است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه‌ها در سطح داخلی هم ارتباطات خوبی با یکدیگر ندارند و عملا به جزایر منفکی تبدیل شده‌اند و ما سعی کردیم که از همین امسال این قاعده را به هم بریزیم و هم اکنون در پی برقراری ارتباط موثر با دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور هستیم.

 

کریم افزود: تمام تلاش ما این است تا دانشگاه را از جزیره‌ای بودن خارج کنیم و برای همین هم تیم‌هایی را به دانشگاه‌های دیگر کشور فرستاده‌ایم تا بتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: همچنین در پی برقراری ارتباط با دانشگاه‌های دیگر کشورها هستیم و تلاش ما این است این ارتباط در همه زمینه‌های بهداشت، درمان، توریسم درمانی، تحقیقات و برگزاری همایش ها باشد و همچنین سعی کرده‌ایم ارتباط های بین المللی را با WHO نیز داشته باشیم.

 

وی در ادامه از پیگیری و اجرای پروژه‌های مربوط به فناوری و دانشگاه‌های نسل سوم به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه در سال آینده خبر داد و افزود: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اکنون جزو دانشگاه های پیشرو کشور است.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مانیتورینگ می‌شود

 

کریم افزود: همچنین سال آینده با جدیت به دنبال ارتقاء کیفیت و تضمین کیفیت خدمات دانشگاه خواهیم بود که در همین راستا پروژه راه اندازی اتاق مانتورینگ مرکز بهداشت را شروع کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

وی تصریح کرد: این مرکز اتاق بزرگی با تعداد بسیاری مانیتور است که کل سیستم بهداشت استان را تا سطح خانه‌های بهداشت پوشش می‌دهد.

 

کریم افزود: این سیستم مانیتورینگ در سال آینده در بخش‌های دیگر دانشگاه گسترش داده می‌شود و در حال حاضر علاوه بر مرکز بهداشت، مانیتورینگ کردن سیستم امور مالی دانشگاه را برای اولین بار در کشور پیگیری می‌کنیم که این مرکز هم در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز ما لحظه به لحظه آمار میزان اعتبارات و هزینه‌های دانشگاه راخواهیم داشت.

 

 

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید