اخبار

گزارش ایسنا از نشست مطبوعاتی دکتر کریم

گزارش ایسنا از نشست مطبوعاتی دکتر کریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از دو هزار تخت بیمارستانی در سطح استان کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، حسین کریم در جمع خبرنگاران به مشکل کمبود پرستار در استان اشاره کرد و گفت: سال آینده بیمارستان‌های صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقر و فارابی کرمانشاه افتتاح و یا افزایش تخت بیمارستانی خواهند داشت که برای آنها به شدت کمبود پرستار داریم.

وی تاکید کرد: این کمبود پرستار در بخش مردان به یک بحران سنگین تبدیل شده است، یعنی پرستار مرد به شدت کم داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس استاندارهای حال حاضر باید در سطح استان 4200 تا 4400 تخت بیمارستانی داشته باشیم که هم اکنون تنها 2200 تخت بیمارستانی در استان داریم، یعنی بیش از دو هزار تخت بیمارستانی در سطح استان کمبود داریم.

وی همچنین  از اخذ مجوز ساخت چندین کلینیک پزشکی در سطح استان خبرداد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام داده، توانسته‌ایم بیشترین مجوز راه‌اندازی کلینیک در سطح کشور را برای این استان اخذ کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز احداث چندیدن کلینیک پزشکی در سطح استان به مساحت 10 هزار و 600 متر مربع را از وزارت بهداشت اخذ کرده‌ایم که در نوع خود بی‌نظیر است.

کریم تصریح کرد: اگر بتوانیم این کلینیک ها را در استان راه‌اندازی کنیم یکی از بزگترین ناهنجاریهای حوزه درمان استان در بخش درمان سرپایی برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت بودجه ساخت این کلینیک های دولتی را به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز کرده و ما نیز با پیمانکاران وارد عقد قرارداد شده‌ایم، اما در این بین مشکل ما پرداخت عوارض ساخت به شهرداری است.

این مقام مسئول اظهارکرد: از آنجایی که ساخت این کلینیک‌ها دولتی است، شهرداری نباید از ما طلب  پول برای عوارض و ... کند، ضمن اینکه  این کار دانشگاه به نوعی خدمت به شهرداری هم می شود، چرا که با انجام این مهم ترافیک خیابان پارکینگ شهرداری که محل تجمع مطب پزشکان است نیز بسیار کم خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال آینده که این کلینیک ها را راه‌اندازی کنیم، همه آنها را به سیستم نوبت دهی هوشمند و همچنین سیستم نوبت دهی از راه دور مجهز خواهیم کرد.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر ساخت این کلینیک ها، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری سازمان نظام پزشکی به دنبال ساخت شهرک سلامت کرمانشاه نیز هست.

 وی در ادامه این نشست خبری به موضوع کلینیک های دندانپزشکی هم اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه درمان استان و کشور بحث کلینیک های دولتی دندانپزشکی است و معضل اصلی‌تر این است که هیچ تعرفه خاصی در حوزه دندانپزشکی نداریم و به همین دلیل می خواهیم در کارگروه سلامت استان به یک تعرفه واحد در بحث دندانپزشکی دولتی برسیم و بتوانیم آن را معیار خود در استان قرار دهیم.

کریم در پایان با اشاره به اینکه تمام بیمارستانها استان در ایام نوروز فعال هستند، گفت: داروخانه های بیمارستانی و داروخانه های شبانه روزی استان نیز در ایام تعطیلات نوروز فعال خواهند بود و در کنار آنها اکیپ‌های امدادی استان در سطح پایگاه های ثابت و سیار جاده‌ای و شهری آماده خدمات رسانی به مردم خواهند بود.

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید