اخبار

گزارش خبرنگار کردپرس از کنفرانس مطبوعاتی ریاست دانشگاه

گزارش خبرنگار کردپرس از کنفرانس مطبوعاتی ریاست دانشگاه
سرویس کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر در کرمانشاه با بحران کلینیک های درمانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار کردپرس،دکترحسین کریم در یک نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد،با اشاره به اینکه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان محمد کرمانشاهی علاوه برداخل استان،بار 3 استان غربی دیگر را نیزبه دوش می کشد و به آنان خدمات درمانی ارائه می دهد، افزود: متاسفانه این مسئله باعث ازدحام جمعیت در این بیمارستان گردیده و همچنین از طرفی دیگر برای افزایش متخصص در آن با مشکل کمبود فضا روبرو هستیم که در این راستا توسعه فضای فیزیکی این بیمارستان را در دستور کار قرار داده ایم تا بدین ترتیب تعداد متخصصان این بیمارستان را افزایش دهیم.
وی بحران کلینیک‌های درمانی در کرمانشاه را مطرح کرد و خاطر نشان نمود:بیشترین مجوز ساخت و احداث کلینیک در کشور به کرمانشاه اختصاص دارد که در این رابطه مجوز 10 هزار و 600 متر مربع عملیات احداث و ساخت کلینیک در بیمارستان‌های استان مانند معتضدی، امام رضا(ع)، مقابل طالقانی و ....را دریافت کرده ایم که در صورت انجام این پروژه ها، بیشترین خدمات سرپایی که بزرگترین ناهنجاری های درمان استان است، انجام خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی به دریافت مجوز ساخت کلینیک در تمام شهرستان های استان اشاره کرد و تصریح نمود: تمام این کلینیک ها غیر از کلینیک اسلام آباد غرب در پائیز 95 به بهره برداری خواهند رسید.
وی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه در برخی از مناطق با احداث کلینک ها موافقت نکرده بطوریکه برای احداث یک مورد از کلینیک ها 3میلیارد تومان طلب کرده که دانشگاه علوم پزشکی در جهت رفع این مشکل با استانداری رایزنی خواهد داشت.
دکتر کریم به مشکلات بیمارستان امام رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: در این بیمارستان طی سالیان گذشته کارهای بزرگی انجام شده اما اکنون باکمبود نیرو و ازدحام بیمارن روبرو است به طوری که به مرز انفجار نزدیک شده است.
وی از راه اندازی اورژانس استاندارد و مجهز دربیمارستان امام رضا(ع) و طالقانی در سال آینده به عنوان پروژه هایی مهم نام برد و تاکید کرد: ساختار اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)غیراستاندارد و زمینه ساز برخی از مشکلات این بیمارستان بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره کمبود تخت های بیمارستانی دراستان تاکید کرد: در شرایط فعلی ظرفیت تخت های بیمارستانی ما 2هزار و 200تخت است در حالی که حدود 4هزار و 200 تخت نیاز داریم و در طی سال آینده 500تخت دیگر در بیمارستان های استان اضافه می شود اما علاوه بر این مشکل امکانات جانبی آن مانند کمبود پرستار خصوصا پرستاران مرد را نیز داریم.
وی به وجود دو مشکل در راستای توریسم سلامت پرداخت و گفت: در خارج از مرز مشکل دلالان بیمار و در این سوی مرز عدم وجود زیر ساخت ها ومشکل ساز شده است که در این رابطه همکاری برخی از ارگان ها ضروریست.
دکتر کریم در پایان یادآور شد: با سازمان هلال احمر قرار داد راه اندازی کلینیک دولتی دندانپزشکی منعقد شده و مکان آن نیز تعیین گردیده اما معضل مهم عدم وجود تعرفه است که در خصوص حل این مشکل آن را در کارگروه سلامت استان بررسی و بر اساس الگوی سایر استان ها تعرفه خاصی را معین خواهیم کرد.

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید