اخبار

همایش منطقه ای جامعه ایمن به میزبانی شهرستان روانسر برگزار گردید

همایش منطقه ای جامعه ایمن به میزبانی شهرستان روانسر برگزار گردید

همایش منطقه ای جامعه ایمن 94/12/25 در سالن جلسات فرمانداری روانسر به میزبانی شبکه بهداشت و درمان روانسر  برگزار شد .

این همایش که به مناسبت پیشگیری از حوادث رانندگی در ایام نوروز و با حضور ادارات  ونهادهای شهرستان های  اورامانات و کارشناسان جامعه ایمن  سایر شهرستان های استان  در روانسر برگزار شد .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر ضمن خیر مقدم وتبریک فرا رسیدن سال نو  به مهمانان افزود: هدف از اجرای طرح جامعه ایمن به حداقل رساندن و حتی به صفر رسیدن اتفاقات ، حوادث و آسیب هایی است که در جامعه رخ می دهد.

دکتر فریدون نوری  گفت: جامعه ایمن جامعه ای است که بر اساس پیشگیری از حوادث با مشارکت مردمی و با دخالت مسئولین محلی و با همکاری بین بخشی پایه ریزی می گردد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از سوانح و حوادث و سلامت و رفاه شهروندان هدف اصلی اجرای طرح جامعه ایمن است اضافه کرد: کاهش تعداد سوانح و حوادث ، کاهش میزان مرگ و میر ، کاهش معلولیتهای ناشی از سوانح و حوادث و ارتقای سطح سلامت و افزایش امید به زندگی از دیگر اهداف اجرای طرح جامعه ایمن است.

دکتر حسین بیگلری نیز در همایش منطقه ای جامعه ایمن که به مناسبت پیشگیری از حوادث نوروززی  و با حضور ادارات و نهادهای شهرستان های منطقه اورامانات در روانسر برگزار شد افزود: خانواده ها مهمترین نها تاثیر گذار در مقوله آموزش هستند.

وی تاکید کرد: مشارکت همگانی برای اطلاع رسانی تاثیرگذار بسیار مهم و ضروری است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اضافه کرد: فوت ناشی از حوادث ترافیکی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 در صدر دیگر حوادث غرق شدگی ، برق گرفتگی ،گازگرفتگی و سوختگی است.

بیگلری گفت: بر پایه  آمارهای پزشکی قانونی در سالهای 92 و 93  بر اثر حوادث ترافیکی تعداد 993   نفر فوت و 20 هزار و 545 نفر مصدوم شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح "جامعه ایمن"  از سال 1384 در استان، گفت: این طرح از همان سال بصورت پایلوت ابتدا درشهرستان سنقروکلیایی به اجرا درآمد و در حال حاضر اجرای آن در هشت شهرستان استان ادامه دارد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود:  در این طرح آموزش‌ها و برنامه و راهکارهای موثر در جهت پیشگیری و کاهش تلفات حوادث و بویژه حوادث ترافیکی دنبال و اجرایی می‌شود

 فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: اعتبارات امسال حوزه راه این شهرستان نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

 

حسین ویسمرادی افزود: برای اجرای شش طرح در حوزه راه و حمل و نقل این شهرستان هفت میلیارد و 900 میلیون ریال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: به منظور توسعه، تعریض و بهسازی آسفالت محور حسن آباد به روانسر به طول هشت کیلومتر و محور روانسر به سه راهی بیاشوش (تقاطع پاوه – جوانرود – روانسر ) بیش از 66 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن در محور روانسر – حسن آباد به طول هشت کیلومتر در  مراحل پایانی است.

 فرماندار روانسر تصریح کرد: به منظور تردد ایمن و کاهش تصادف، محورهای مواصلاتی شهرستان روانسر این اعتبارات اختصاص یافته است.

ویسمرادی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان روانسر در ورودی منطقه اورامانات و توریستی بودن این منطقه و همچنین حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان توسعه و بهسازی راهها در دستور کار قرار گرفته است

 

گفتنی است طرح جامعه ایمن برای اولین بار در سال 75 در کشور اجرایی شد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید