اخبار

دخل و خرج چربی های بدنتان را در نوروز ول نکنید

دخل و خرج چربی های بدنتان را در نوروز ول نکنید
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نیلوفر حیدری کارشناس تفذیه معاونت بهداشتی در خصوص تغذیه در ایام نوروز گفت : نوروز با بهار زیبا، دید و بازدید ها و لحظه های دلنشین  آن در راه است و  با رفتارهای تغذیه ای  صحیح برای حفظ سلامتی  ، می توان  شادی را در این زمان دوچندان کرد .کم خوردن انواع نان شیرینی  و شکلات  به علت اینکه سرشار از قند و چربی و کالری هستند  نه تنها در مناسبت های خاص بلکه در سایر روز های زندگی هم  باید تبدیل به یک عادت رفتاری شود تا از اضافه وزن ، چاقی و بیماریهایی مانند دیابت ، فشار خون ،  پیشگیری نمود .  

اما بهتر است در ایام نوروز  از انواع شیرینی های ساده و کوچک و فاقد ژله ، کاکائو و یا خامه  برای خود و  پذیرایی  از میهمانان استفاده کنید ،   اگر درطول یک روز به میهمانیهای متعدد می روید حساب شیرینی ها را که مصرف می کنید داشته باشید و سعی کنید انتخاب شما فقط شیرینی نباشد.

حیدری افزود  افراد بزرگسال روزانه به 3 تا 4 عدد میوه نیاز دارند بنابراین  سعی کنید  به جای شیرینی ،میوه مصرف کنید و در بین میوه ها سیب و مرکبات مانند پرتغال از بهترین میوه ها هستند و خیار که معمولا  در سبد میوه ها وجود دارد از گروه سبزیجات می باشد و با توجه به کالری بسیار کم آن برای همه به ویژه افراد مبتلا به دیابت مناسب است .  .

   ایشان گفتند آجیل ها از مواد غذایی با ارزش هستند و حاوی  چربیهای مفید اما دارای کالری  زیادی هستند به طوری که هر 100 گرم ان حاوی 500 تا 600 کالری می باشد . بنابر این در مصرف آجیل زیاده روی نکنید و از انواع آجیل بدون نمک استفاده کنید .

     وعده های اصلی غذایی را در این ایام حذف نکنید و سعی شود غذاها به صورت آب پز و بخار پز تهیه گردد .  

    ه مصرف روزانه سبزی و سالاد را فراموش نکنید . سالاد و انواع سبزیها مانند سبزیجات برگی ، کلم ، فلفل ، گوجه فرنگی ، خیار ، کدو ، بادمجان ، پیاز و ... به دلیل داشتن فیبر  جذب چربیها و مواد قندی را کاهش داده و به این ترتیب از افزایش قند خون ، چربی خون و اضافه وزن و چاقی جلو گیری می کند . 

     نوشیدن نوشابه حتی انوع کم کالری ،آب میوه های صنعتی را محدود کنید و از آب ساده استفاده کنید .

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید