اخبار

"شیرینی" نوروز را پنهان نکنید!

"شیرینی" نوروز را پنهان نکنید!

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده‌ها عمدتا "شیرینی نوروز" را برای در امان ماندن از دست بچه‌ها پنهان می‌کنند، گفت: مکان پنهان کردن این شیرینی‌ها بیشتر کمد و کابینت و بالای یخچال است که در این مکانها امکان کپک زدن و فاسد شدن شیرینی وجود دارد.

 

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه بهترین محل نگهداری شیرینی را داخل یخچال عنوان کرد و افزود: این درحالیست که بیشتر خانواده‌ها شیرینی عید را برای در امان ماندن از دست بچه‌ها داخل کمد یا کابینت و یا بالای یخچال نگهداری می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: این مکانها گرم است و همین گرما احتمال فاسدن شدن و کپک زدن شیرینی را افزایش می‌دهد.

 

خدادادیان در ادامه توصیه کرد: افراد تا حد امکان از خرید شیرینی‌هایی که خامه، ژله و یا مربا و رنگ در آن بکار رفته، خودداری کنند.

 

وی تصریح کرد: این مواد فساد پذیرند و همین امر موجب می‌شود تا نتوان اینگونه شیرینی‌ها را برای مدت طولانی نگهداری کرد.

 

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه، شیرینی نخودی را بهترین شیرینی برای ایام نوروز عنوان کرد و افزود: شیرینی نخودی خشک است و ماندگاری بالایی دارد و می‌توان با خرید آن در طول روزهای نوروز از میهمانان پذیرایی کرد.

 

وی افزود: از طرفی ژله و مربا و خامه در این نوع شیرینی به کار نمی‌رود و همین هم ماندگاری و سلامت آن را بالا برده است.

 

خدادادیان به ابعاد کوچک شیرینی‌های نخودی هم اشاره کرد و افزود: این امر موجب می‌شود فرد حجم کمتری شیرینی مصرف کند و از چاق شدن در ایام نوروز تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.
۳ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید