اخبار

کشف بیش از 25 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در ایام نوروز

کشف بیش از 25 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در ایام نوروز

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی مهندس امیر کرمی مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی گفت هر ساله با نزدیک شدن فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی فعالیت برخی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی من جمله رستوران ها، فروشگاه های آجیل و خشکبار- شیرینی، میوه و تره بار ... و اماکن اقامتی تفریحی من جمله هتل ها، مهمانپذیرها، پارک ها، زیارتگاه ها و اماکن بین راهی به شدت افزایش می یابند، لذا به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز بیماری های منتقله از آب و غذا در این ایام، تشدید نظارت های بهداشتی توسط بازرسین بهداشت محیط در قالب برنامه بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه تا پایان پانزدهم فروردین سال بعد به صورت شبانه روزی از ساعت 8 صبح تا 8 شب در روزهای اداری و ایام تعطیل اجرا می گردد.

در همین راستا عملکرد بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اول اسفند 94 تا پایان روز کاری 11 فروردین 95 شامل تعداد 25520 موردبازدید از مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی و اماکن بین راهی و تعدا 186 موارد معرفی به دادگاه و تعطیلی مراکز و اماکن بوده است .

همچنین  در این ایام تعداد  2117کارت بهداشت صادر شد است و 268 موردنمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی صورت گرفته است .

و نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و استخرهای شنا تعداد 1070 مورد و تعداد کلرسنجی از آب آشامیدنی و استخرهای شنا11617 مورد بررسی گردیده است .

ایشان مقدار مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده را 25184کیلوگرم و میانگین تعداد اکیپ های بازرسی در هر روز در طول طرح در کل منطقه تحت پوشش28 مورد عنوان کردند .

همچنین میانگین تعداد پرسنل فعال در هر اکیپ بازرسی در هر روز در طول طرح 35وحجم کاری انجام شد برحسب نفر ساعت  بوده  12900

است .

وی در خاتمه تعداد کل بازرسین بهداشت محیط استان 200 نفر بوده است .

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۵:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید