اخبار

"سفکسیم" پرمصرف‌ترین داروی خوراکی بین کرمانشاهی‌ها

"سفکسیم" پرمصرف‌ترین داروی خوراکی بین کرمانشاهی‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه "سفکسیم" را پرمصرف‌ترین داروی خوراکی در بین کرمانشاهی‌ها عنوان کرد.

 

دکتر امید قادری در گفت وگو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در مورد هزینه‌های درمانی استان کرمانشاه، گفت: در این بررسی‌ها عملکرد پزشکان استان رصد می‌شود.

 

وی افزود: بیمه سلامت عملکرد پزشکان را بر اساس  نظرات کمیته علمی رصد می‌کند و در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد می‌کند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا پزشکانی که بر اساس تشخیص کمیته علمی خارج از ضوابط، اقدامات درمانی برای بیماران انجام دهند به شورای هماهنگی سازمانهای بیمه‌گر دعوت می‌شوند.

 

قادری با بیان اینکه در مرحله اول اطلاع رسانی این موضوع به پزشکان صورت گرفته است، گفت: تذکر و برخورد قانونی مراحل بعدی برخورد در راستای احقاق حقوق بیماران است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه "سفکسیم" را پر مصرف‌ترین داروی خوراکی در استان عنوان کرد و افزود: ماهانه حدود 134 میلیارد تومان برای تجویز این دارو از سوی پزشکان، هزینه می‌شود.

 

قادری یادآور شد: "سفکسیم" یک آنتی بیوتیک است که برای موارد عفونت تجویز می‌شود و تجویز بسیار آن علاوه برتحمیل بار مالی، موجب افزایش مقاومت میکروبی در افراد مصرف کننده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تجویز بی رویه این دارو از سوی پزشکان موجب شده تا عملکرد پزشکانی که بیشترین مورد تجویز این دارو را داشتند در کمیته علمی مورد بررسی قرار گیرد. 

 

 وی تاکید کرد: در استان رصدهایی در خصوص تجویز آندسکوپی نیز انجام گرفته و مشخص شد که بسیاری از آنها بر اساس ضوابط نبوده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر استاندارد درمان تهیه کرده‌ایم که آن را به پزشکان ابلاغ خواهیم کرد تا بر اساس آن از تجویز بی رویه دارو خودداری کنند.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید