اخبار

نان برنجی "زعفرانی" کرمانشاه حذف می‌شود؟!

نان برنجی "زعفرانی" کرمانشاه حذف می‌شود؟!

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به تقلبات بسیار در حوزه نان برنجی زعفرانی، گفت: متاسفانه در این زمینه اتحادیه مربوطه هم همکاری ندارد و در صورت ادامه این روند پیگیر حذف نان برنجی زعفرانی خواهیم شد.

 

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: اخیرا شاهد افزایش چند برابری قیمت زعفران بودیم و همین امر موجب افزایش تقلبات در حوزه پخت نان برنجی زعفرانی شده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو در زمینه پخت نان برنجی زعفرانی به جای زعفران از رنگ‌های شیمیایی غیرمجاز استفاده می‌کنند که این رنگ‌ها بسیار برای سلامت افراد خطرناک است.

 

خدادادیان افزود: این رنگ‌های شیمیایی مشابه جوهر هستند و به راحتی پاک نمی‌شوند و مصرف آنها علاوه بر اختلال در دستگاه گوارش، در بلندمدت موجب سرطان می‌شود.

 

این کارشناس بهداشت اظهار کرد: رنگ تقلبی هر کیلو دو تا سه هزار تومان است و قطعا برای افراد سودجو بسیار به صرفه خواهد بود که به جای زعفران چند میلیونی از رنگ شمیایی چند هزار تومانی استفاده کنند.

 

وی افزود: همچنین برخی افراد سودجو هم هستند که در این زمینه از زعفران‌های تقلبی استفاده می کنند و در ماه‌های گذشته تنها 10 کیلو زعفران تقلبی کشف کردیم.

 

خدادادیان تصریح کرد: در این زمینه بارها مکاتباتی را با اتحادیه مربوطه انجام داده‌ایم، اما متاسفانه همچنان شاهد تقلبات بسیار در این حوزه هستیم.

 

خدادادیان با بیان اینکه در بحث سلامت مردم اغماض نمی‌کنیم، گفت: چنانچه اتحادیه اصناف در این زمینه همکاری نکند به ناچار پیگیر حذف نان برنجی زعفرانی و ممنوعیت پخت آن در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان می‌شویم.

 

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: نان برنجی برند کرمانشاه است و اصلا دوست نداریم این برند خدشه‌دار شود و قطعا تقلبات در زمینه نان برنجی زعفرانی به نفع این برند نخواهد بود و از اتحادیه مربوطه همکاری مجدانه در زمینه پیشگیری از تقلبات در حوزه نان برنجی زعفرانی را می‌خواهیم.

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید