اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: نباید هیچ بیماری برای "درمان" مجبور به خروج از استان شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: نباید هیچ بیماری برای "درمان" مجبور به خروج از استان شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: تمام تلاش ما این است تا سلامت استان را به حدی ارتقا دهیم که هیچ بیماری برای درمان مجبور به ترک استان نباشد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که امروز (22 فروردین ماه) در محل بیمارستان طالقانی کرمانشاه برگزار شد به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته وضعیت خوبی در بحث سلامت نداشتیم و در این زمینه کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری هم عقب بود.

 

کریم افزود: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به استان کرمانشاه شد و اولویت ما هم در راستای اجرای این طرح در استان این است که کرمانشاه به استانداردهای سلامت و جایگاهی که در شان آن است برسد.

 

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا وضعیت سلامت در استان را به حدی برسانیم که هیچ بیماری برای درمان مجبور نشود به خارج از استان برود.

 

کریم زیرساخت‌های عمرانی را یکی از نیازهای اساسی بخش سلامت استان در راستای رسیدن به استانداردها عنوان کرد و افزود: واقعیتی است که برای راه اندازی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی ما ابتدا نیاز داریم تا زیرساخت‌های عمرانی بخش سلامت استان را ارتقا دهیم.

 

کریم با اشاره به شروع پروژه‌های عمرانی و زیربنایی دانشگاه از سال 1393، گفت: از مجموع پروژه‌های تعریف شده تعدادی به بهره برداری رسیده و پروژه‌های بزرگتر نیز امسال به بهره برداری می‌رسد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اجرای این پروژه‌ها همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت بود و همین امر حجم کار ما را تا حد زیادی افزایش داد.

 

کریم در راستای به ثمر نشستن پروژه‌های عمرانی و ایجاد تحول همه جانبه در حوزه سلامت استان کرمانشاه از همه بخش‌های دانشگاه و سایر دستگاه ها و نهادها مانند شهرداری و شورای شهر کرمانشاه خواست تا همکاری همه جانبه و لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه تنها یک پروژه چند میلیاردی بیمارستان "فارابی" لنگ موضوع چند درخت مانده و در همین راستا پیگیر موضوع از طریق شورای شهر و شهرداری هستیم.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید