اخبار

انجام آزمایش قند خون 2500 کرمانشاهی در یک "اتوبوس"

انجام آزمایش قند خون 2500 کرمانشاهی در یک "اتوبوس"

رییس مرکز تحقیقات دیابت استان کرمانشاه از انجام آزمایش قندخون برای 2587 نفر از زمان راه اندازی اتوبوس دیابت در استان (23 آذر1394) تا پایان سال گذشته خبر داد.

 

دکتر فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی اتوبوس دیابت در سطح استان از اواخر سال گذشته، گفت: این اتوبوس همانند یک کلینیک سیار دیابت است.

 

وی تصریح کرد: افراد در این اتوبوس علاوه بر انجام رایگان آزمایش قند خون، فشار خون و محاسبه توده‌بدنی با حساب قد و وزن را نیز انجام می‌دهند.

 

رضوان مدنی با اشاره به آزمایش قند خون 2587 نفر در اتوبوس دیابت از زمان راه اندازی آن تا پایان سال گذشته، گفت: در هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) نیز این اتوبوس در سطح شهر کرمانشاه در مکانهای مختلف مستقر شده و آزمایش قندخون را برای کرمانشاهیان انجام می‌‎دهد.

 

رییس مرکز تحقیقات دیابت استان کرمانشاه، اظهار کرد: از جمله مکانهایی که در این هفته اتوبوس دیابت در آنجا مستقر می‌شود می توان به پارک کوهستان، پارک لاله و پارک نوبهار اشاره کرد.

 

رضوان مدنی با بیان اینکه تاکید هفته سلامت امسال بر بحث دیابت است، گفت: عمده برنامه‌های ما در این هفته در زمینه انجام غربالگری دیابت، ارائه برنامه‌های آموزشی در ارتباط با این بیماری و بیماری‌های مرتبط با آن و نیز راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید