اخبار

جشنواره روستای سالم در شهرستان سرپلذهاب برگزارشد

جشنواره روستای سالم در شهرستان سرپلذهاب برگزارشد
به مناسبت هفته سلامت؛ 
جشنواره روستای سالم در شهرستان سرپلذهاب برگزارشد 
سرویس کرمانشاه- به مناسبت هفته سلامت در استان جشنواره روستای سالم به صورت نمادین در روستای پاطاق شهرستان سرپلذهاب برگزارشد.
به گزارش خبرنگار کردپرس، جشنواره روستای سالم به مناسبت هفته سلامت در روستای پاطاق شهرستان سرپلذهاب با حضور دکترکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، معاونت بهداشتی دانشگاه، فرماندار شهرستان سرپلذهاب و جمعی دیگر از مسئولین حوزه سلامت استان و شهرستان سرپلذهاب برگزار شد.
روستای پاطاق شهرستان سرپلذهاب با دارا بودن طبیعت بکر و بی نظیر مانند آبشار ماران، سراب ماران، باغات مختلف در اطراف روستا، وجود بناهای تاریخی مانند زیج منیژه و طاق گرا و وجود مردمان مهمانواز از روستاهای شاخص استان می باشد که به عنوان یکی از روستاهای پایلوت طرح روستای سالم در استان انتخاب شده است.
اجرای پروژه سنگفرش در کوچه ها و خیابان های روستا، تخریب و تسطیح منازل مخروبه، نصب دستگاه های زباله درکوچه ها، ایجاد فضای سبز در ورودی روستا، نامگذاری خیابان ها و کوچه ها، رنگ آمیزی جداول، نصب سایبان مسافرین، نصب مجسمه ها وپرچم در مناطق مختلف روستا و ایجاد میدانچه ....از جمله اقدامات انجام شده در این روستا می باشد.
وجود پتانسیل های مناسب و وجود روحیه مشارکت پذیری مردم از مشخصه های مهم و اصلی روستای پاطاق می باشد که آن را عنوان پایلوت روستای سالم استان مطرح کرده است.
همچنین هم اکنون در هر کدام از 14 شهرستان استان در یک روستا طرح روستاهای سالم انجام می شود.
گفتنی است؛ روستای پاطاق در فاصله 13 کیلومتری شهر سرپلذهاب و در ضلع شرقی آن واقع  شده و دارای 72 خانوار و 240 نفر جمعیت می باشد.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید